شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد پهپادهای الکتریکی جدید مورد استفاده حزب الله بسیار بی‌صدا است و تقریباً صدای آن از زمین شنیده نمی‌شوند.

شاهد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حزب‌الله لبنان از هفته جاری برای نخستین بار شروع به استفاده از پهپادهای جدید از نوع «شاهد ۱۰۱» کرده است که شناسایی و رهگیری آن از سوی سامانه‌های پدافندی اسرائیل بسیار دشوار است.

تلویزیون اسرائیل (کان) تصریح کرد: پهپادهای الکتریکی جدید مورد استفاده حزب الله بسیار بی‌صدا است و تقریباً صدای آن از زمین شنیده نمی‌شوند، این جنبش روز پنجشنبه یکی از این پهپادها را شلیک کرد که منجر به کشته شدن افسری از تیپ «آلون» (نیروهای پیاده‌نظام ذخیره) شد.

شبکه کان افزود: پهپادهای جدیدی که حزب‌الله شلیک می‌کند، دارای موتور الکتریکی، بُرد پروازی ۱۹ کیلومتر و قابلیت حمل مهمات به وزن ۱۰ کیلوگرم مواد منفجره هستند.

کان تصریح کرد: حزب‌الله هر بار ابزارهای جنگی جدید بیشتری را وارد رویارویی با «اسرائیل» می‌کند که این بار نوبت پهپادهای الکتروتیکی است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر با اشاره به افزایش حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع اسرائیل، گزارش داده بود میزان دفعات به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق جنوبی نهاریا واقع در شمال فلسطین اشغالی به میزان ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

نهاریا در مجاورت دریای مدیترانه، نزدیک‌ترین شهر ساحلی فلسطین اشغالی به کشور لبنان است.
بر اساس این گزارش، حزب الله همچنان در حال انجام عملیات نظامی علیه اهداف اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی است و اخیرا دامنه تیراندازی و هدف‌گیری را گسترش داده است.

این افزایش میزان به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در حالی است که بسیاری از موشک‌ها و پهپادهای شلیکی حزب‌الله، بدون فعال کردن هشدارها وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی می‌شوند و پدافند هوایی اسرائیل برای دفع این حملات را مختل می‌کنند.

کد خبر 866861
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    3 1
    الحمدالله
  • ناصرامرایی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    حزب لله باید یکبار برای همیشه تکلیفش رو با این دمل چرکین روشن کند و برای این تسویه حساب همانگونه که کشورهای دنیا پشت اسراییل اند ایران یمن عراق سوریه بایستی طبق وظیفه شرعی و با فتوای مراجع عام به کمک و یاری این مظلومان تاریخ بشتابند
  • ناصرامرایی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
    0 0
    وعده خدا نزدیک است ای قوم سرکش شما طغیان کردید و نتیجه آیی جز نابودی در انتظارشان نیست