امروز سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت خود را از سر گرفت و سفیر و دیپلمات‌های این کشور نیز به تهران بازگشتند. رخدادی که سخنگوی دولت آن را از ثمرات دیپلماسی نتیجه‌محور ‌شهید رئیسی دانست.

سفارت آذربایجان در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، در پی مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، از امروز سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و سفیر جمهوری آذربایجان و دیپلمات‌های این کشور نیز به تهران بازگشتند.

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، یکی دیگر از ثمرات دیپلماسی نتیجه‌محور ‌شهید رئیسی در این ۵۰ روز، با پیگیری جدی دکتر مخبر و وزارت امور خارجه به نتیجه رسید.

وی افزود: دولت ‌راه خدمت شهید رئیسی را تا آخرین لحظه ادامه می‌دهد.

بازگشایی فارت جمهوری آذربایجان در در مکانی جدید

خبرگزاری «آپا» به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که سفارت این کشور در تهران از امروز (دوشنبه) فعالیت خود را از سر گرفت.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی مذاکرات انجام شده سفارت این کشور در تهران در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۵ تیر۱۴۰۳) در مکانی جدید فعالیت خود را از سر گرفت.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، سفیر و کارکنان دیپلماتیک فعلی جمهوری آذربایجان به ایران بازگشته‌اند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزود: ایران اقدامات مناسبی را برای تضمین امنیت در مقابل ساختمان جدید سفارت جمهوری آذربایجان با رعایت تعهدات خود در زمینه حفاظت دیپلماتیک در چارچوب «کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک» اتخاذ کرده است.

طبق این گزارش، در حال حاضر اقدامات مربوطه برای ساماندهی خدمات کنسولی در ساختمان جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران در حال انجام است و به زودی اطلاعات تکمیلی درمورد از سرگیری خدمات کنسولی ارائه می‌شود.

آدرس جدید سفارت جمهوری آذربایجان در شهر تهران، منطقه دروس، خیابان کلاهدوز، خیابان یارمحمدی، تقاطع خیابان ساقی و فیروزکوه، پلاک ۸ واقع شده است.

بر اساس این گزارش، از سرگیری کار سفارت به توسعه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران و بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، اجرای توافقات حاصل شده میان دو کشور و مسائلی کمک خواهد کرد که نیاز به حل و فصل دارند.

سفارت روسیه در تهران از بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در ایران ابراز خرسندی کرد.

واکنش روسیه

سفارت روسیه در تهران در صفحه رسمی خود در فضای مجازی نوشت: «از سرگیری فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران را به دوستان و همکاران آذربایجانی خود صمیمانه تبریک می‌گوییم. موفقیت روزافروزن برایتان آرزومندیم»

کد خبر 867132
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم CA ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    54 0
    اینها یا اسم جمهوری آذربایجان را عوض بکنن یا برگردن به کشور مادریشون ایران. نمیتونن اسم یکی از استانهای ایران را روی خودشون بزارن. مثل مقدونیه که مجبور شد اسمش را عوض بکنه بزاره مقدونیه شمالی.
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      2 0
      درودبرایران وایرانی.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 7
    آقا درست تایپ کنید "بازگشایی فارت جمهوری آذربایجان در در مکانی جدید"؟ این " فارت " احیانا کلمه انگلیسی نیست ؟
  • امید IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 8
    دلیلش رئیس جمهور شدن پزشکیان هست . آذربایجانی ها از اینکه یک آذری رئیس جمهور ایران شده خوشحالند و الهام علیف اولین کسی بود که پزشکیان رو به کشورش دعوت کرد . اقدامات نتیجه محور کدومه
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      8 0
      صد در صد زحمات شهید امیرعبداللهیان و همت عالی جناب باقری است شک نکن ظریف و عراقچی هم باید در کلاس های آقاي باقری شرکت کنند دیپلماسی و مذاکره یاد بگیرند