کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که با کمیته ملی المپیک عربستان برای میزبانی اولین دوره بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیکی در سال۲۰۲۵ به توافق رسیده است.

المپیک ورزش های الکترونیکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فرانس ۲۴، این پیشنهاد به جلسه IOC که در آستانه بازی‌های المپیک پاریس۲۰۲۴ برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

مدت زمان همکاری بین IOC و کمیته ملی المپیک عربستان ۱۲سال خواهد بود و بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیکی به‌طور منظم برگزار خواهند شد.

ریاض همچنین میزبان جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی در ماه‌های ژوئیه و اوت است؛ جایی که ۲۵۰۰ بازیکن برای کسب ۶۰ میلیون دلار جایزه نقدی رقابت خواهند کرد. IOC در تلاش دائمی خود برای آشتی دادن سنت المپیک با تلاش‌های جذب مخاطبان جوان‌تر، دوره اول ورزش‌های الکترونیکی المپیک را در ژوئن۲۰۲۳ در سنگاپور برگزار کرد که شامل ۱۰رویداد بود.

با این حال، توماس باخ، رئیس IOC، پیش‌تر گفته بود که ورزش‌های الکترونیکی را بخشی از المپیک سنتی نمی‌داند: «با احترام به ورزش‌های الکترونیکی، ارزش‌های ما خط قرمزی است که هرگز از آن عبور نخواهیم کرد.» با این وجود، او از اینکه بازی‌های ورزش‌های الکترونیکی المپیک در عربستان برگزار می‌شود، ابراز خرسندی کرد.

باخ در بیانیه‌ای اظهار داشت: «بسیار خوش‌شانسیم که می‌توانیم با کمیته ملی المپیک عربستان در بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیکی همکاری کنیم، زیرا این کشور در زمینه ورزش‌های الکترونیکی تخصص بی‌نظیری دارد. بازی‌های المپیک ورزش‌های الکترونیکی به شدت از این تجربه بهره‌مند خواهند شد. با همکاری با کمیته ملی المپیک عربستان، ما همچنین اطمینان حاصل کرده‌ایم که ارزش‌های المپیک محترم شمرده می‌شوند.»

همچنین «عبدالعزیز بن ترکی الفیصل»، وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی هم گفت: «خوشحال هستم که کشورم بخشی از تاریخ ورزش است. عربستان از چشم‌انداز همکاری با IOC و کمک به استقبال از یک دوره جدید برای ورزش بین‌المللی بسیار هیجان‌زده است. ما معتقدیم که شرکت در بازی‌های المپیک یکی از بزرگترین افتخاراتی است که هر ورزشکاری می‌تواند به آن دست یابد.»

کد خبر 867180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha