شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

نور خورشید ممکن است باعث کم رنگ شدن موهای رنگ شده شود. موهای رنگ شده نیاز به مراقبت ویژه دارند و این نیاز در طول تابستان برای حفظ درخشندگی و ظرافت خود افزایش می یابد.

مو رنگ شده

به گزارش همشهری آنلاین، برای مراقبت از موهای رنگ شده در تابستان، کارشناسان توصیه می کنند که اقدامات لازم را برای محافظت از آن در چند مواجهه باید انجام پذیرد. اشعه ماوراء بنفش خورشید، کلر و آب نمک و همچنین از سشوار انجام دهید. انتخاب شامپوی مناسب راهی برای نجات موهای آسیب دیده، استرس دار و وز شده شماست.

۱- مرطوب کننده منظم:

نور خورشید و گرمای تابستان باعث خشک شدن موهای رنگ شده می شود، بنابراین موهای رنگ شده باید به طور مرتب با محصولات مراقبت از مو مانند: شامپو ، نرم کننده و ماسک های حاوی مواد مرطوب کننده مانند: روغن آرگان، روغن نارگیل و آلوئه ورا مرطوب شوند.

۲- محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش:

نور خورشید ممکن است باعث کم رنگ شدن موهای رنگ شده شود، بنابراین باید از محصولات مراقبت از مویی استفاده شود که از موها در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت کند. همچنین محافظت از مو با استفاده از کلاه یا شال گردن بسیار مهم است. اگر قرار است ساعات زیادی در برابر نور مستقیم خورشید باشید، بهتر است از روسری و مقنعه برای جلوگیری از آسیب دیدن موها استفاده شود.

۳- محافظت در برابر کلر و آب شور:

کلر موجود در استخر یا نمک موجود در آب دریا می تواند باعث کم رنگ شدن موهای رنگ شده شود. برای محافظت از موها، قبل از رفتن به استخر یا دریا، موها را با آب شفاف بشویید و بعد از شنا از شامپوی پاک کننده استفاده کنید تا باقیمانده‌ها از بین برود. همچنین نرم‌کننده‌ای که روی مو باقی می‌ماند می‌تواند یک سد محافظ جهت رسیدن آسیب به موها ایجاد کند.

۴- از ابزارهای استایل داغ پرهیز کنید:

ابزارهای حالت دهنده داغ مانند سشوار ، اتو فر یا اتو مو می توانند به موهای رنگ شده آسیب برسانند. بنابراین باید تا حد امکان از آنها اجتناب شود. زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید، ابتدا از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید.

۵- پیرایش منظم:

نور خورشید، گرمای هوا و آب استخر و دریا ممکن است باعث شکستگی و ریزش مو شوند، بنابراین موها باید به طور منظم کوتاه شوند و هر ۶ تا ۸ هفته یکبار کوتاه شوند تا درخشندگی آن حفظ شود.

کد خبر 867934
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha