پیاده روی منظم یک روش فوق العاده محبوب برای ورزش است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. پیاده روی آسان و رایگان و کم هزینه است. به جز یک جفت کفش خوب چیز دیگری نیاز ندارید و تقریبا در هر مکانی می‌توان آن را انجام داد.

پیاده روی

همشهری آنلاین آرش نهاوندی: اما همین ویژگی‌های مثبت می‌تواند اثری معکوس نیز داشته باشد و باعث نادیده گرفتن اهمیت و ارزش پیاده‌روی به عنوان یک ورزش پایه شود. به گزارش هاروارد هلت، اگر روال پیاده‌روی شما در خطر از بین رفتن است، در این مطلب به یک یا چند استراتژی برای بازگشت به ریل اشاره می‌کنیم.

داشتن یک برنامه پشتیبان: برای مثال، اگر خوابیدید و پیاده‌روی صبحگاهی‌تان را از دست دادید، به جای آن متعهد ‌شوید که در هنگام ناهار پیاده‌روی کنید. اگر صرف شام با دوستان شما را از پیاده‌روی عصرگاهی باز می‌دارد، بنابراین به جای آن صبح‌ها ۱۵ دقیقه و قبل از ملاقات با دوستان‌تان به پیاده‌روی بروید. و نگه داشتن یک جفت کفش کتانی در ماشین به شما این امکان را می‌دهد که هر وقت کمی وقت اضافی دارید، پیاده‌روی کنید.

چطور می‌توان پیاده‌روی را ادامه داد؟ | راهکارهایی برای یک پیاده‌روی اصولی

نشانه‌هایی برای ادامه پیاده‌روی: بسیاری از عادت‌های روزانه به این دلیل اتفاق می‌افتد که چیزی به شما سیگنال می‌دهد که آن‌ها را انجام دهید، مانند مسواک زدن دندان‌های خود در صبح و قبل از خواب. سعی کنید پیاده‌روی خود را به فعالیت‌های برنامه ریزی شده منظم، مانند بیدار شدن در صبح یا وقت ناهار گره بزنید. با گذشت زمان، پیاده‌روی را با آن فعالیت‌ها مرتبط خواهید کرد، بنابراین آن‌ها به شما یادآوری می‌کنند که پیاده‌روی کنید.

بخوانید و راه بروید: گوش دادن به کتاب‌های صوتی باعث می‌شود گذر زمان را در حین راه رفتن احساس نکنید. به خودتان قول بدهید که در حین پیاده‌روی فقط به یک کتاب صوتی گوش دهید تا در خود انگیزه ایجاد کنید. اگر در خارج از منزل راه می‌روید، صدا را کم نگه دارید و فقط از یک هدفون استفاده کنید تا در صورت بروز مشکل مراقب محیط اطراف خود باشید.

کمی ریتم بگیرید: نشان داده شده است که موسیقی به ورزشکاران انگیزه می دهد که طولانی تر و سخت‌تر ادامه دهند. تم آهنگ فیلم راکی را به خاطر دارید؟ تقریبا هر موسیقی که به شما الهام می‌دهد می‌تواند به قدم‌هایتان انرژی اضافه و انگیزه شما را حفظ کند. با آهنگ‌هایی شروع کنید که ضربان آرام‌تری برای گرم کردن دارند، سپس آهنگ‌های پرانرژی را برای وسط پیاده‌روی خود انتخاب کنید و با آهنگ آرام‌تر و آرام‌تر به پایان برسانید. فقط به یاد داشته باشید که صدا را پایین نگه دارید و اگر در خارج از خانه راه می روید فقط از یک هدفون استفاده کنید.

تغییر ایجاد کنید: یک مسیر پیاده‌روی جدید، حتی اگر فقط به محله دیگری نیز بروید، می‌تواند روال پیاده‌روی شما را تقویت کند. اما اگر این امکان‌پذیر نیست، می‌توانید با چند ترفند مانند زودتر یا دیرتر رفتن از مسیری که قبلا رفته‌اید دوباره گذر کنید یا یک نفر جدید را دعوت کنید تا به شما بپیوندد. شخصیت‌های مختلف و موضوعات گفتگو شما را درگیر می‌کند. و اگر در مسیر معمول خود در جهت مخالف قدم بردارید، چیزها را متفاوت خواهید دید وباعث خواهد شد مسیر تکراری به نظرتان نرسد.

راهکارهایی برای یک پیاده‌روی عالی

چطور می‌توان پیاده‌روی را ادامه داد؟ | راهکارهایی برای یک پیاده‌روی اصولی

گرم کردن: ابتدا چند تمرین گرم کردن و کشش انجام دهید و بلافاصله بعد از یک وعده غذایی بزرگ پیاده‌روی نکنید.

فعالیت خود را به آرامی انجام دهید: با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی شروع کنید و سپس به تدریج زمان آن را افزایش دهید. سعی کنید حداقل سه بار در هفته پیاده‌روی کنید.

از تکنیک صحیح استفاده کنید: با سرعتی ثابت راه بروید، بازوهای خود را آزادانه بچرخانید و تا جایی که می توانید صاف بایستید و راه بروید.

کفش و جوراب: جوراب نخی راحت و ضخیم بپوشید. کفش‌های راحت و سبک بهترین هستند.

آب و هوا: در زمستان لباس گرم و سبک مناسب و در تابستان لباس خنک و راحت بپوشید. کرم ضد آفتاب و کلاه خود را فراموش نکنید.

آب: قبل و بعد از پیاده‌روی آب بنوشید. در پیاده‌روی خود، به خصوص در هوای گرم، آب همراه داشته باشید.

خنک شوید: مطمئن شوید که پس از یک پیاده‌روی سریع طولانی مدت خود را خنک نگهدارید. همچنین پس از پایان پیاده‌روی چند تمرین کششی انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

چگونه پیاده‌ روی کنیم تا لاغر شویم؟

فواید مهم سلامتی که در مورد پیاده‌روی زیر باران باید بدانید

کد خبر 868002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha