پرستار تگزاسی که ۱۰ بیمار را با داروی فلج کننده به قتل رساند، به حبس ابد محکوم شد و پشت میله‌های زندان به سر می‌برد.

پرستار قاتل

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از بی بی سی، در اویل سال ۲۰۰۱، مدیران بیمارستان عمومی نوکونا در شهر کوچک روستایی نوکونا، تگزاس، با مرگ‌های عجیب بیمارانی که رو به بهبود بودند، روبه رو شدند. سو ظن‌ها در ۷ ژانویه ۲۰۰۱، به دنبال مرگ ناگهانی جیمی ری هولدر، ۶۵ ساله، که به دلیل حمله قلبی بستری شد و حالش رو به بهبودی می‌رفت، بیشتر شد. ۱۷ روز بعد، ۴ بیمار مسن دیگر جان خود را از دست دادند. به نظر می رسید مرگ آنها به دلایل طبیعی بود اما مدیران بیمارستان را نگران کرد. در ۳۰ ژانویه، همان سال، ۲ بیمار مسن و ۱۴ ساله نیز به دلیل از دنیا رفتند.

۳۱ ساعت بعد از این ماجرا ۲ زن، ۴۷ و ۳۵ ساله نیز همزمان دچار نارسایی تنفسی و کاهش اکسیژن خون شدند. مرگ‌ها ی مشابه ادامه داشت تا اینکه یک تکنسین داروخانه، به یکی از مدیران بیمارستان نسبت به درخواست یک داروی فلج‌کننده هشدار داد. با وجود اینکه تحقیقات درباره این موضوع ادامه داشت، ۱۱ مرگ در ماه دسامبر و ۱۴ مورد در ژانویه رخ داد.

در ۴ فوریه، جسد بی جان ای ای جکسون ۹۲ سال، پدر بزرگ همسر پرستار ویکی داون جکسون در اتاقش پیدا شد. مرگ مشکوک او باعث شد که مقامات بیمارستان به این پرستار مشکوک شوند واف بی آی را وارد ماجرا کنند.
کارآگاهان تحقیقات مخفیانه ای را آغاز کردند و مشخص شد که ۱۴ شیشه ازاین دارو مفقود شده است. آخرین مرگ که در ۱۹ فوریه رخ داد، شک پلیس را به یقین تبدیل کرد. در کالبدشکافی دانلی رید، بیمار ۶۱ ساله، مشخص شد که به او دارو تزریق شده است. یکی از پرستاران ویکی را در حال تزریق چیزی در سرم بیمار دیده بود.

در ۲۰ فوریه ۲۰۰۱، ویکی مورد بازجویی اف بی آی قرار گرفت و همان زمان ماموران پلیس در خانه او سرنگی که مایعی در آن بود را از سطل زباله پیدا کردند. در ژوئن ۲۰۰۱، اجساد ۱۰ نفری که در بیمارستان جان باختند، نبش قبر شد و پزشکی قانونی تایید کرد که مرگ آنها بر اثر داروی فلج کننده بوده است. بدین ترتیب ویکی در ۱۶ جولای ۲۰۰۶، به حبس ابد محکوم شد و در زندان کریستینا ملتون کرین در گیتسویل تگزاس در پشت میله های زندان به سر می‌برد.

کد خبر 868802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha