«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب از اهتمام کشورهای عربی به سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا انتقاد کرد و پیروزی را از آن محور مقاومت دانست.

نتانیاهو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نوشت که این همه توجه کشورهای عربی به سخنرانی وی و پوشش گسترده و پرداختن ده‌ها تحلیلگر به آن در رسانه ها جای تعجب دارد، به ویژه آنکه هزاران آمریکایی شریف در اعتراض به نسل کشی او در نوار غزه تظاهرات کردند.

وی با اشاره به اقدام نمایندگان کنگره آمریکا در ایستاده دست زدن برای نتانیاهو و دروغ هایش و حمایت آنها از کشتار در غزه، تاکید کرد: دموکراسی غربی، دموکراسی قتل، کشتار و خونریزی است و عدالت و حقوق بشر و آزادی در آن جایی ندارد.

عطوان تصریح کرد: نتانیاهویی که نمایندگان ننگ آور و ایستاده برایش دست زدند، با حضورش به آمریکا توهین کرد. او به تظاهرات کنندگان علیه جنگ غزه و پاکسازی نژادی در آن هنگامی که آنها را مزدور ایران خواند، درازدستی کرد.

وی ادامه داد: مقایسه مضحک میان هفتم اکتبر۲۰۲۳ و حملات ۱۱ سپتامبر به مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ادعایش مبنی بر اینکه او در دفاع از اسرائیل و آمریکا با ایران خواهد جنگید، آنهم در حالی که از ایران به شدت می‌ترسد و از رویارویی مستقیم با آن به ویژه از زمان عملیات «وعده صادق» هراس دارد، ادعایی پوچ است. او اعراب و مسلمانان را متوحش و اسرائیلی را متمدن خواند که به نیابت از دنیای متمدن غربی می‌جنگند.

سردبیر روزنامه رای الیوم اضافه کرد: تظاهرات کنندگان که در برابر کنگره آمریکا هنگام سخنرانی این جنایتکار دروغگوی زورگوی شکست خورده دست به اعتراض زدند، نمایندگان آتی آمریکا هستند، نه نمایندگان فاسد رشوه بگیر از لابی صهیونیست. دانشجویان آمریکایی نسل جدیدی هستند که چهره کشورشان را تغییر و دیر یا زیاد به این همسویی شرم آور آمریکا با جنایات اسرائیل پایان خواهند داد.

وی افزود: اعراب و مسلمانانی که حامی مقاومت و پیروزی های روزانه به دست آمده در کرانه باختری، غزه، یمن، جنوب لبنان، عراق، یمن و سوریه هستند، هراسی از ارتش شکست خورده اسرائیل در همه جبهه ها ندارند و وقعی به سخنان نتانیاهو نمی نهند، بلکه سخنان «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های شهید «عزالدین القسام»،«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ودیگر سخنگویان دلاوری را دنبال می‌کنند که اخبار شکست های اسرائیلی-آمریکایی را در جبهه های هفتگانه به دنیا مخابره می‌کنند.

عطوان نوشت: با اطمینان می‌گوییم که القسام، سرایا القدس، نیروهای رضوان و صماد که هدهد و یافا را به سمت اشغالگران روانه می کنند، به طور حتم پیروز خواهند شد و نتانیاهو و دارو دسته اش سرنوشتی مشابه همه نازی ها قاتل کودکان خواهند داشت و این سخنرانی های وقیحانه نه نفعی برایشان دارد و نه نجاتشان می‌دهد و دست زدن ایستاده از سوی مزدورانی که وجدان خود را به مشتی پول آلوده به خون افراد بی گناه در فلسطین اشغالی فروخته اند، نیز راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش ایرنا، سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا اگر چه به ظاهر با تشویق و کف‌زدن‌های زیاد اعضای حاضر در کنگره همراه بود، اما اعتراضات و واکنش‌های منفی نسبت به آن، نه در آمریکا که در سرزمین‌های اشغالی هم بسیار شدید بود.

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

هزاران نفر همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا با تجمع در اطراف کنگره، خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

کد خبر 869617
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید CA ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    0 0
    اگه در ایران چند تا تحلیلگر مسائل سیاسی مثل عطوان داشتیم و بهشون تریبون داده میشد که صحبت کنن سواد سیاسی در جامعه به مراتب بهتر از این میبود. البته افرادی که به دور از علایق و گرایشات سیاسی مسائل رو تحلیل میکردند.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    0 0
    اسرائیل ونتایاهو می داند اگر ترامپ رئیس جمهور شود ، بلافاصله ترامپ ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف خواهد کرد و اسرائیل بدون کمک امریکا در باتلاق غزه خفه خواهد شد، به همین خاطر اسرائیل ونتانیاهو ترامپ احمق را ترور کردند و گوشش را پاره کردند تا او را از سر راه بردارند ، البته قرار بود ترامپ مغزش متلاشی شود ولی شانس آورد وگلوله اسرائیلی به گوش ترامپ خورد، ولی در نهایت اسرائیلی ها ترامپ را خواهند کشت وبه دروغ به گردن ایران خواهند انداخت تا آمریکا را بر علیه ایران بشورانند ،همانطور که اسرائیل سلمان رشدی را زخمی کرد و به دروغ به گردن ایران انداخت‌، اسرائیل سران آمریکا را به گروگان گرفته واز هر حربه ای می خواهد خودش را از خطر ایران خلاص کند ولو با کشتن ترامپ.