مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را در تیرماه امسال اعلام کرد.

خريد - كالاهاي اساسي- بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در تیر ۱۴۰۳ حاکی است: در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" با ۲.۳ درصد درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با ۲.۳ درصد و "رشته آش" با ۲.۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "گوشت گوسفند" با ۳.۳ درصد و "گوشت گاو یا گوساله" با ۱.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با ۰.۳- درصد است.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۲.۷ درصد و "دوغ پاستوریزه" با ۲.۵ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ۱.۹- درصد و "روغن نباتی جامد" با ۰.۴- درصد است.

در گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۲۷.۷ درصد ،"سیب" با ۲۰.۹ درصد و "هندوانه" با ۱۳.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هلو" با ۲۳.۵- درصد است.

البته قیمت هلو در تیر ماه در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۹۴.۹ درصد افزایش داشته و این محصول رکورددار گرانی در یک سال گذشته است.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"هویج فرنگی" با ۲۱.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "بادمجان" با ۱۳.۶- درصد، "پیاز" با ۵.۶- درصد و "سیب زمینی" با ۵.۲- درصد است.

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شکر" با ۶.۰ درصد و "قند" با ۵.۹ درصد است.

کدام خوراکی ها در تیر رکود ارزانی و گرانی را شکستند؟ | گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت کالاهای اساسی

کدام خوراکی ها در تیر رکود ارزانی و گرانی را شکستند؟ | گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت کالاهای اساسی

کد خبر 870319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha