مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

مارشمالو یک خوراکی جذاب برای بچه‌ها وبزرگترهاست اگر چه به نظر می رسد تهیه آن در خانه سخت باشد اما در واقعیت این طور نیست.

مارشمالو

همشهری آنلاین: با کمی وقت گذاشتن و تهیه مواد اولیه می توان یک مارشمالوی خوشمره خانگی برای مهمانی ها و دورهمی ها تهیه کرد.

مارشمالوی رولی

مدت زمان تهیه:‌یک ساعت

تعداد:۵ نفر

پودر ژله : یک بسته

آب سرد: ۱/۲ پیمانه

مارشمالو : یک و نیم پیمانه

طرز تهیه:

۱.پودر ژله را با آب جوش و سپس آب سرد کاملا مخلوط کنید تا مایع شفافی داشته باشید.

۲. مارشمالوها را به کاسه محتوی پودر ژله و آب اضافه کنید. سپس کاسه را روی بخار آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا در ژله حل شود.

۳. داخل سینی یا ظرف لبه دار را کمی چرب کنید و مارشمالو را داخل آن بریزید. ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مارشمالو ژله ای سفت شود.

۴. ظرف را از یخچال خارج کنید. با کمک یک چاقو تیز اطراف مارشمالو ژله ای را از ظرف جدا کرده و با احتیاط شروع به رول کردن مواد کنید.

۵. با کمک یک چاقو تیز رول را به تکه های منظم تقسیم کرده و درون ظرف بچینید. روی رول ها را با ترافل های رنگی یا مروارید خوراکی تزیین کنید.

نکته

- هنگام رول کردن مراقب باشد ترکیب ژله و مارشمالو ترک برندارد یا بریده نشود.

- برای این که بتوانید رول را به صورت گل تهیه کنید می توانید آن را به صورت دالبر برش زده و رول کنید.

مارشمالو اسپرسو

مدت زمان آماده سازی:‌۴۵ دقیقه

تعداد:۱۲ نفر

مواد لازم

آب:‌یک فنجان

پودر اسپرسو: یک و نیم قاشق چایخوری

پودر ژله :‌۱۰۰ گرم

شکر: یک و نیم فنجان

شربت ذرت: یک فنجان

پودر قند: یک سوم فنجان

وانیل:‌نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه

۱. نصف فنجان آب را با پودر ژله ترکیب کنید. سپس برای ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

۲.در یک قابلمه نصف فنجان آب باقیمانده، پودر اسپرسو، شکر و شربت را روی حرارت متوسط ‌مخلوط کنید. هم بزنید تا حل شود، شعله حرارت را روی متوسط بذارید و اجازه دهید مخلوط به دمای جوش برسد. و بعد آن را از روی حرارت بردارید.

۳. مایع آماده شده را به مخلوط آب و ژله اضافه کنید. در ادامه عصاره وانیل را هم با مواد مخلوط کنید. حالا همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و با درجه متوسط حدود ۶ دقیقه مخلوط کنید تا خمیر مارشمالو به دست بیاید.

۴. داخل یک ظرف مناسب را با سلفون پوشش دهید، سپس با کمی روغن مایع روی سلفون را چرب کنید و مواد را داخل ظرف بریزد تا خنک شوند.

۵. بعد از حدود ۵ دقیقه حالا کمی پودر شکر و اسپرسو روی مارشمالو بپاشید. حالا ترکیب را بین ۳ تا ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا فرم اصلی مارشمالو را پیدا کند. و در نهایت آن را به شکل دلخواه برش بزنید.

نکته

-می توانید پودر اسپرسو را با قهوه دم کرده قوی جایگزین کنید. کافیست در این دستور، یک فنجان قهوه را به جای یک فنجان آب جایگزین کنید. قبل از استفاده حتما اجازه دهید تا قهوه در دمای اتاق خنک شود.

کد خبر 871332
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha