برخی اعضای شورای شهر، خبرنگاران، اعضای شورای عالی استان‌ها و چند تن از مسئولان شهری صبح امروز از روند انجام کار در خط شش مترو بازدید کردند.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین؛ فتحعلی پور مجری خط ۶ متروی تهران صبح امروز در حاشیه بازدید اعضای شورایعالی استانها از روند توسعه خط ۶ مترو با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر از طول این خط با ۱۱ ایستگاه افتتاح شده است، گفت: ایستگاه نجات الهی، ۱۷ شهریور، خراسان و سرباز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری جمعا ۶ ایستگاه از این خط افتتاح شده، گفت: براساس برنامه ریزی در سالجاری تکمیل ایستگاه های باقی مانده را در دستور کار قرار دادیم. پیشرفت فیزیکی ایستگاه نجات الهی حدود ۶۵ درصد، سرباز ۵۸ درصد، خراسان حدود ۶۲ درصد و ایستگاه ۱۷ شهریور حدود ۳۷ درصد است.

وی در مورد وضعیت بودجه توسعه این خط گفت: بودجه ۵۲۲۰ میلیارد است که حدود سه همت اوراق مشارکت داریم اما در حوزه ثبت سفارش حتما باید مسائل مالی حل شود که نیازمند کمک و همراهی هستیم.

فتحعلی پور در خصوص توسعه جنوبی خط ۶ نیز گفت: ایستگاه چشمه علی، ابن بابویه و میدان حرم را داریم که امید است امسال وارد مدار بهره برداری شوند.

۳۰۰ کیلومتر مسیر در متروی تهران داریم

مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران هم در این بازدید گفت: در متروی تهران ۳۰۰ کیلومتر مسیر و بیش از ۱۵۰ ایستگاه داریم. تعداد تردد روزهای عادی با مترو حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر است و بالای دو و نیم میلیون سفر در روز داریم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۹۰۰ حرکت روزانه در متروی تهران انجام می شود که اینها حدود ۵۶ هزار کیلومتر پیمایش در روز است. مرزهای ابی و خاکی جمهوری اسلامی حدود ۹ هزار کیلومتر است و این کیلومتراژی که در شبکه متروی تهران طی می شود بیش از شش برابر این عدد است. البته در ایام خاص این اعداد بالا و پایین می شود.

درستی با بیان اینکه در مترو صاحب ۷ خط هستیم که به جز خطوط شش و هفت مابقی خطوط تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: البته در خطوط ۲ و ۴ بحث توسعه خطوط را نیز دنبال می کنیم. به عبارتی تمام برنامه ریزی مدیریت شهری این است که تا پایان سال جاری توفیق تکمیل خطوط ۷ گانه را داشته باشیم و در سال علی آتی ۴ خط جدید را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه عنوان کرد: از سال آینده مدل برنامه ریزی ما متفاوت خواهد بود. بابت اینکه طی یک برنامه پنج الی شش ساله اراده مدیریت شهری بر این است که خطوط جدید را به خطوط پایتخت اضافه کند.

درستی گفت: امیدوارم با تامین مالی به موقع این اتفاقات سر وقت رخ بدهد و متروی تهران باری از دوش حمل و نقل شهر تهران بردارد.

مدیران دوره قبل هم این روند را تحسین کرده اند

در ادامه سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر تهران گفت: تلاش خوبی برای گسترش مترو در این دوره از مدیریت شهری انجام شده و کار ارزنده ای انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: مدیران دوره قبل هم این روند را تحسین کرده اند. البته که آنان هم پای کار مترو بودند و از زحمات مدیران فعلی قدردانی کردند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها و معاون عمران شهرداری سمنان نیز در جریان بازدید از ایستگاه استاد نجات اللهی گفت: کار مترو از موضوعات مهم زیرساختی کل کشور است و کلانشهر ها دنبال تسهیل روان سازی ترافیک شهری هستند تا حمل و نقل به آسانی انجام بشود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی پایتخت ترافیک است و خطوط جدیدی را در دست بهره برداری و توسعه دارد تا این معضل را بهبود ببخشد. سمنان از نظر جمعیتی، جمعیت کمتری دارد و به مرحله مترو نرسیده است اما تراموای شهری و قطار شهری در برنامه سمنان قرار دارد و در صورت انجام مطالعات انجام می‌گیرد.

حصیرباف درخصوص ارزیابی متروی تهران خاطرنشان کرد: کار متروی تهران عالی و سخت است و باید تامین مالی به موقع باشد تا در زمان کمتر به بهره برداری برسد.

امیدواریم که مدیریت یکپارچه شهری و همکاری با دولت جدید باعث حل معضلات شهری بشود.

کد خبر 872533
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha