رئیس شورای تامین دام کشور از کاهش قیمت دام زنده سبک و سنگین در کشور خبر داد و گفت: اکنون جمعیت دام زنده و عرضه گوشت قرمز به گونه‌ای است که وضعیت بازار این محصول در حال متعادل شدن است.

کشف گوشت وارداتی در یک سرخانه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ منصور پوریان درباره وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز، افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده درجه یک سبک به طور میانگین بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و هر کیلوگرم دام زنده گوساله درجه یک بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است که نسبت به ماه های گذشته روند کاهشی به خود گرفته است.

به گفته وی، پیش از این قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و هر کیلوگرم دام زنده گوساله بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به بالا بوده است.

ثبات قیمت گوشت منجمد با وجود اوج مصرف

رئیس شورای تامین دام کشور ادامه داد: با وجود اوج مصرف و افزایش تقاضا با نزدیکی به ایام اربعین حسینی (ع) شاهد ثبات و کاهش قیمت گوشت‌های منجمد در بازار هستیم و گوشت موردنیاز هیات های مذهبی تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم.

پوریان با بیان اینکه گوشت منجمد وارداتی در بازار تهران والبرز به وفور یافت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی منجمد وارداتی در بازار ۳۰۰ هزار تومان است که گوشت به صورت روزانه در حال توزیع است.

عرضه گسترده دام در بازار

وی با اشاره به اینکه فاصله قیمتی گوشت تنظیم بازاری و گوشت داخلی بسیار زیاد است، گفت: این در حالی رخ می‌دهد که با عرضه گسترده دام داخلی روبرو هستیم.

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه گرایش مردم به سمت گوشت‌های تنظیم بازاری بالاست، بیان کرد: با عرضه بالای حجم گوشت وادراتی، بازار در حال کنترل است.

افزایش عرضه گوشت مرغ و متعادل شدن تقاضا برای گوشت قرمز

پوریان اظهار داشت: در کنار عرضه گوشت داخلی، تامین و واردات گوشت منجمد و گرم و تامین دام‌های پرواری تولید و عرضه منظم گوشت مرغ، موجب تنظیم بازار این محصول شده است، زیرا بخشی از مردم به سمت مصرف گوشت مرغ روی آورده‌اند؛ بنابراین افزایش بخشی از مصرف به سمت گوشت مرغ، موجب تعادل بازار گوشت قرمز در کشور شده است.

وی کیفیت گوشت‌های وارداتی را از لحاظ بهداشتی و شرعی بالا دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی صنعت دامی و اقتصادی به نظر می‌رسد دولت باید برای تنظیم بازار گوشت قرمز به واردات گوشت منجمد و گرم و همچنین واردات دام زنده پایه پروار ادامه دهد تا این محصول با قیمت‌های مناسب در بازار عرضه شود.

کد خبر 872845
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha