از هفته گذشته، متولیان بورس تهران تصمیم گرفتند به واسطه شرایط خاص بورس و ریسک های سیستماتیک ایجاد شده در اقتصاد سیاسی، دامنه نوسان معاملات بازار را محدود کنند و از قرار معلوم این محدودیت ها تا زمان اتخاذ تصمیم جدید، ادامه خواهد داشت.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس از تداوم اعمال محدودیت دامنه نوسان برای سهام و حق تقدم در دامنه مثبت و منفی یک درصد و برای صندوق‌ها در دامنه مثبت و منفی ۲ درصد خبر داد.

به گفته او، این تصمیم با توجه شرایط بازار سرمایه و ریسک‌های سیستماتیک مؤثر بر آن گرفته شده است و در خصوص تداوم آن در هفته‌های بعدی نیز پیوسته شرایط بازار رصد و در صورت لزوم تصمیمات تکمیلی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

فروش محصول جدید ایران‌خودرو با حساب وکالتی

شرکت ایران‌خودرو اعلام کرد: محصول جدید خود (ری‌را) و برخی دیگر از محصولات را از هفته آینده در قالب فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش عرضه می‌کند و برای متقاضیان عادی افتتاح حساب وکالتی به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان الزامی است.

طبق اعلام ایران‌خودرو، در این طرح خودروهای ری‌را، رانا پلاس، پژو ۲۰۷ دستی، گروه محصولات تارا، سورن پلاس بنزینی و هایما عرضه می‌شود و متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

همچنین به‌منظور ایجاد فرصت برابر، این شرکت مهلت یک‌هفته‌ای را برای افتتاح حساب وکالتی توسط متقاضیان عادی در نظر گرفته است.

آبیاری ۶۲ درصد اراضی کشاورزی، سنتی است

صفدر نیازی، معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آب، از حدود ۸ میلیون هکتار کل اراضی آبی کشور حدود ۳ میلیون هکتار معادل ۳۸ درصد، به سیستم آبیاری نوین مجهز شده؛ اما همچنان ۶۲ درصد اراضی به شیوه سنتی آبیاری می‌شود که برای اصلاح آن نیازمند مشارکت مردم و تأمین اعتبارات دولتی هستیم.

به گفته او، سیستم نوین آبیاری در ۲.۷ میلیون هکتار توسط دولت و در ۳۰۰ هزار هکتار توسط کشاورزان به‌صورت بلاعوض اجرا شده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری تجهیز سالانه ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده است در راستای تداوم اجرای سیستم آبیاری نوین، سالانه ۲۰۰ هزار هکتار سامانه‌های آبیاری تحت‌فشار و ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری زیرسطحی در کشور اجرا شود.

بیش از ۹۵ درصد محور طریق ‌الحسین چهار خطه شد

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی چهار خطه شدن محور اهواز - حمیدیه - سوسنگرد - چذابه (طریق الحسین) برای سفرهای اربعین خبر داد. مهرداد بذرپاش اعلام کرد: این مسیر به طول ۱۱۵ کیلومتر که بیش از ۹۵ درصد آن چهار خطه شده است، آماده میزبانی زائران اربعین حسینی است که از مرز چذابه قصد سفر به کربلا را دارند.

گرمای هوا تا اواسط هفته ادامه دارد

سخنگوی صنعت برق می‌گوید: گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد؛ درحالی‌که از ابتدای سال تاکنون ۲۹ بار رکورد مصرف برق در سال گذشته را پشت سر گذاشته‌ایم و شبکه‌های برق را تحت‌فشار خیلی زیادی قرار می‌دهد.

مصطفی رجبی مشهدی از همه هم‌وطنان درخواست کرد با به کار بستن راهکارهایی نظیر تنظیم دمای کولرها بر روی ۲۴ درجه نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنند و ساکنان بخش‌هایی از کشور که طی روزهای آینده خنک می‌شوند با خاموش کردن کولرها، باری از دوش شبکه توزیع برق بردارند.

کاهش قیمت دام زنده سبک و سنگین

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور از کاهش قیمت دام زنده خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک درجه‌یک بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و هر کیلوگرم وام سنگین درجه‌یک بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است.

به گفته او، پیش‌ازاین قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و هر کیلوگرم دام زنده گوساله بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان بوده است.

فروش پروازهای اربعین فقط با مجوز سازمان هواپیمایی

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، هیچ ایرلاینی بدون مجوز سازمان هواپیمایی حق فروش بلیت پروازهای اربعین را ندارد و ضمن نظارت کامل بر بازار فروش بلیت، با سوداگران در این بازار برخورد جدی خواهد شد.

برای سفرهای اربعین در سال جاری، نسبت به سال گذشته تعداد فرودگاه‌های بیشتری در نظر گرفته شده و قرار است پروازهای فوق‌العاده نیز برای این ایام در نظر گرفته شود.

خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف راه‌اندازی شد

در آستانه سفرهای اربعین حسینی، خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف در پایانه غرب تهران راه‌اندازی شد. پیش‌فروش بلیت برای پایانه مرزی مهران و خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف از دهم مردادماه آغاز شده بود.

مهدی قلی‌زاد، دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در مراسم راه‌اندازی خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف در پایانه غرب تهران، اظهار کرد: با تکمیل این سرویس‌ها، مجدداً ظرفیت‌های فروش بلیت در سکوهای فروش اینترنتی ایجاد خواهد شد.

چهل و دومین حراج شمش طلا روز یکشنبه برگزار می‌شود

چهل و دومین حراج شمش طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز یکشنبه ۲۱ مرداد برگزار می‌شود. متقاضیان می‌توانند با واریز ۳۵۰ میلیون تومان به‌عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش در این حراج شرکت کنند.

مهلت واریز وجه‌الضمان تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ مردادماه اعلام شده است.

کد خبر 872899
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha