سازمان غذا و داروی آمریکا یک اسپری بینی را به عنوان نخستین درمان اضطراری بدون سوزن برای واکنش‌های بالقوه کشنده آلرژی تأیید کرده است.

Neffy

به گزارش همشهری آنلاین این اسپری جایگزینی برای «اپی‌پن» و سایر تزریق‌کننده‌های خودکار پرشده با اپی‌نفرین خواهد بود که دارویی حیات‌بخش برای افرادی است که در معرض خطر آنافیلاکسی (شوک شدید آلرژی) و سایر واکنش‌های آلرژی قرار دارند.

ARS Pharma شرکت سازنده این اسپری با نام تجاری Neffy می‌گوید در طول هشت هفته آینده آن را وارد بازار آمریکا خواهد کرد.

آنافیلاکسی یک شکل شدید و تهدیدکننده حیات واکنش آلرژی است که به طور معمول بخش‌های متعدد بدن را درگیر می‌کند و یک اضطرار پزشکی شمرده می‌شود.

اسپری Neffy یک اسپری بینی که به صورت یک دوز واحد به درون یک سوراخ بینی افشانده می‌شود، برای استفاده از بیماران بزرگ‌سال و بیماران کودکی که وزنشان دست‌کم ۳۰ کیلوگرم باشد، تأیید شده است.

کارشناسان می‌گویند برخی از افراد به خصوص کودکان مبتلا به آنافیلاکسی ممکن است به خاطر ترس از تزریق از درمان پرهیز کنند یا آن را به تأخیر بیندازند. دسترسی به یک اسپری بینی برای درمان این عارضه ممکن است موانع بر سر درمان سریع آن را کاهش دهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا سال گذشته از تأیید این اسپری خودداری کرد و خواستار آزمایش‌های بیشتر آن شد. این تصمیم این سازمان در حالی بود که کمیته کارشناسان مستقل آن تأیید این اسپری را توصیه کرده بود.

منبع: رویترز

کد خبر 873203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha