شبکه تلویزیونی وابسته به موساد می‌گوید: حمله ایران به اسرائیل، قطعی و قریب‌الوقوع است.

زرادخانه پدافند موشکی ایران

به گزراش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، وبسایت شبکه اینترنشنال به نقل از گزارش‌ها، حمله ایران را قریب‌الوقوع خواند و نوشت: امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که برای جلوگیری از به آتش‌کشیده شدن منطقه مسئولیت و خویشتنداری نشان دهند.

گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای حمله به اسرائیل خبر دادند و همزمان پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌های اسرائیلی نوشت که حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی قریب‌الوقوع است.
کانال ۱۲ اسرائیل خبر داد جمهوری اسلامی از طریق دیپلمات‌ها به کشورهای همسایه اسرائیل اطلاع داد که قصد دارد به اسرائیل حمله کند.

پیشتر آکسیوس به نقل از سه منبع خبر داد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به همتایان خود از کشورهای گروه هفت گفت که حمله جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود
وبسایت اینترنشنال می‌افزاید: رسانه‌های اروپایی از جمله در ایتالیا و آلمان با انتشار گزارش‌هایی به پیش‌بینی‌ها درباره حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل پرداخته‌اند. شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان اعلام کرد که تعلیق پروازهای خود به تل‌آویو و بیروت را تا دوشنبه هفته آینده تمدید کرده است. پس از لوفت‌هانزا شرکت‌های دلتا، فلای دوبی، یونایتد ایرلاینز، ایر ایندیا و خطوط هواپیمایی اتریش و بروکسل پروازهای آینده خود به اسرائیل را
لغو کردند.

همزمان محمدقسیم عثمانی، نماینده بوکان در مجلس، خواستار «انتقام‌جویی» جمهوری اسلامی از اسرائیل به دلیل کشته شدن اسماعیل هنیه شد و گفت: «ما به کشته شدن کمتر از بنیامین نتانیاهو راضی نمی‌شویم.»
پیشتر روزنامه کیهان در یادداشت روز خود نوشت در عملیات تلافی‌جویانه علیه اسرائیل، موشک‌ها و پهپادهای دورزن و نقطه‌زن جمهوری اسلامی حتما جزو گزینه‌های تهاجم هستند. به نوشته این روزنامه، اما برخلاف حمله فروردین‌ماه به اسرائیل، احتمالا گزینه‌ها به دو یا سه مدل موشک و پهپاد شلیک شده از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری و فقط از سمت ایران محدود نمی‌شوند و عملیات پیش رو «متنوع‌تر، پراکنده‌تر و غیرقابل رهگیری‌تر» است. این مطلب خاطرنشان کرد «دردناک‌ترین ضربات» حمله‌هایی است که از مسافت نزدیک‌تر صورت می‌گیرد.

اینترنشنال در پایان گزارش داد: ارزش شکل، واحد پول اسرائیل، برای ششمین روز سقوط کرد و به ۳/۸۳ در ازای هر دلار رسید. این پایین‌ترین ارزش واحد پول اسرائیل از نوامبر سال گذشته است. همچنین بلومبرگ خبر داد بازار سهام اسرائیل تحت تاثیر حملات احتمالی ایران بیشترین افت را از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون تجربه کرد. در این روز شاخص سهام معیار بازار سهام ۲/۷ درصد سقوط کرد.

کد خبر 873607
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha