افسر سابق ارتش ایالات متحده تاکید کرد: برخی برآوردها نشان می‎‌دهد، ایران می‌تواند ۱۵۰۰ موشک به طور همزمان پرتاب کند که همه دارایی اسرائیل و امریکا را در هم بکوبد. اگر ایران موفق شود، به معنای نابودی فیزیکی اسرائیل خواهد بود.

موشک ایرانی - موشک های سپاه

به گزارش همشهری آنلاین، ایران نوشت: حمله احتمالی ایران به سرزمین‌های اشغالی که اغلب کشورهای جهان انتظارش را می‌کشند، علاوه بر ترسی که در جامعه رژیم صهیونیستی به وجود آورده، امریکایی‌ها را هم نگران این موضوع کرده که در صورت حمله امریکا علیه ایران، واکنش تهران چگونه خواهد بود.

اسکات ریتر، افسر سابق ارتش ایالات متحده در اظهاراتی، به این سؤال پاسخ داده است. او تأکید دارد: ایران زمان زیادی برای آماده کردن یک برنامه علیه اسرائیل داشته و از طرفی دیگر، حزب‌الله لبنان نیز با اقدامات اخیر خود در هدف قرار دادن واحدهای نظامی اسرائیل، به نوعی اعلام کرد که چه اتفاقی قرار است بیفتد.

ریتر گفت: این واقعیت دفاع هوایی اسرائیل است که عمل نمی‌کند و برخی برآوردها نشان می‎‌دهد، ایران می‌تواند ۱۵۰۰ موشک به طور همزمان پرتاب کند که همه دارایی اسرائیل و امریکا را در هم بکوبد. اگر ایران موفق شود، به معنای نابودی فیزیکی اسرائیل خواهد بود.

او درباره احتمال درگیری مستقیم بین ایران و امریکا نیز گفت: جنگی بین ایران و امریکا وجود نخواهد داشت. امریکا به صراحت اعلام کرده در منطقه است تا از اسرائیل دفاع کند، اما امریکا عملیات تهاجمی علیه ایران انجام نخواهد داد؛ زیرا می‌داند عواقب حمله به ایران چه خواهد بود.

ریتر ادامه داد: ما در عراق، سوریه، قطر، کویت و بحرین نیروهای امریکایی داریم که در برابر حمله احتمالی ایران بسیار آسیب‌پذیر هستند و ما هیچ دفاعی در مقابل حمله ایران نداریم. ایرانی‌ها هم به امریکایی‌ها گفته‌اند که دفاع شما از اسرائیل برای ما اهمیتی ندارد، اما اگر به ما حمله کنید، بشدت به شما حمله می‌کنیم.

کد خبر 874236
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    1 1
    همش دروغ بود ...
    • علی CZ ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
      1 1
      محو کردنش با اینهمه مردم عادی که سرشون به زندگیشونه و از سیاست چیزی نمیدونن کار درستی نیست. امتیازگیری بهتره که مثلا تحریم ها برداشته بشه
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    2 1
    الان فقط یک تکه از پازل مونده تا به آتش بس برسیم ... ساخت چند کلاهک هسته ای و انجام یک آزمایش اتمی محدود تا اسرائیل و امریکا کرک پرشون بریزه ... با زورگویان باید با زبان خودشان حرف زد ... ما که تحریم مادام العمر هستیم ، پس چرا از مزایاش برای بازدارندگی جنگ ، استفاده نکنیم