کارگردان ۳۸ ساله سینما بعد از «شنای پروانه» توانست مخاطبان خودش را خیلی زود پیدا کند؛ این مستندساز اهل شیراز، بعدتر برای شبکه نمایش خانگی «یاغی» را ساخت؛ سریالی که خیلی مورد اقبال قرار گرفت. محمد کارت حالا به سراغ سریالی به نام «فردین» رفته، سریالی که پیش تولیدش در ترکیه است.

محمد کارت

همشهری آنلاین: محمد کارت شروع کارش با ساخت مستند بود؛ ساخت ۸ مستند در کارنامه این فیلمساز ۳۸ ساله دیده می‌شود. او فیلم داستانی کوتاه «بچه خور» را هم ساخت و بعد از آن با «شنای پروانه» به جشنواره فیلم فجر آمد.

طناز طباطبایی، علی شادمان و امیر جعفری در «فردین» بعد از «یاغی»  

• «شنای پروانه» نخستین فیلم بلند سینمایی محمد کارت به‌حساب می‌آید؛ فیلمی با درام اجتماعی و بازی جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی و ناهید مسلمی، علی شادمان، پانته آ بهرام، مه لقا باقری و علیرضا داوود نژاد که توانست در فجر سال ۹۸ در ۱۵ رشته نامزد دریافت سیمرغ شود.
• «شنای پروانه» در نهایت توانست ۶ سیمرغ بلورین را از هیأت داوران بگیرد. نخستین فیلم محمد کارت سال ۹۹ اکران خود را شروع کرد؛ اما به‌خاطر شدت گرفتن کرونا و به احترام از دست رفتگان در این اپیدمی، در اکران متوقف شد که این توقف البته برای خیلی‌ها جای سؤال داشت.
• کارت سال ۱۴۰۱ به سراغ نمایش خانگی رفت و نخستین سریالش را در یکی از پلتفرم‌های معروف رقم زد. این سریال هم داستان درام اجتماعی داشت که توانست در زمان پخش خود بیشترین استقبال را داشته باشد.

طناز طباطبایی، علی شادمان و امیر جعفری در «فردین» بعد از «یاغی»  


• در این سریال هم علی شادمان، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، نیکی کریمی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی و... بازی کردند. این سریال در ۲۰ قسمت پخش شد و حتی مدتی بعد در برخی از کشورهای همسایه هم به نمایش درآمد.
• محمد کارت بعد از یک وقفه ۲ ساله به سراغ دومین فیلم بلند سینمایی‌اش رفته است؛ این فیلمساز این روزها در حال پیش‌تولید سریال جدید خود با عنوان «فردین» در کشور ترکیه است.
• با پیش رفتن سریال، به‌نظر «فردین» بتواند یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ نمایش خانگی باشد.

طناز طباطبایی، علی شادمان و امیر جعفری در «فردین» بعد از «یاغی»  


• رضا بهاروند، نویسنده «پوست شیر»، نگارش «فردین» را نوشته و به‌نظر می‌رسد این سریال هم داستانی درام باشد.
• طناز طباطبایی که در «شنای پروانه» و «یاغی» با کارت همکاری داشته از جمله بازیگرانی است که در این سریال حضور دارد. علی شادمان هم سومین همکاری‌اش را با کارت دارد. البته امیر جعفری هم نامش دیده می‌شود.

کد خبر 874431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha