مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران ویژه آیین جاماندگان اربعین حسینی(ع) با هدف پایش و نظارت مسیر پیاده روی، انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه های امدادی و خدمات رسان و انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه های ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از ساعت ۶ صبح فعال شد.

مدیریت بحران

همشهری آنلاین: به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران، همزمان با فعال‌سازی این مرکز، ضمن رصد و پایش مسیر راهپیمایی، کارکنان سازمان و نمایندگان دستگاه های امدادرسان با حضور در EOC نسبت به انجام هماهنگی‌های لازم در حوزه ایمنی، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل اقدام و رفع موارد ناایمنی احتمالی در طول مسیر برگزاری مراسم را پیگیری نمودند.
بنابر این گزارش، خودرو EOC سیار نیز در مسیر برگزاری مراسم مستقر و تمهیدات لازم در حوزه مدیریت بحران اتخاذ شد، همچنین با حضور نمایندگان عملیاتی دستگاه های ذیربط در محل خودرو سیار فرماندهی هماهنگی لازم با تیم امدادی و خدمات‌رسان در محل برگزاری مراسم صورت گرفت.
همچنین بر این اساس، کارشناسان ذیربط پیش از برگزاری مراسم با انجام بازدیدهای میدانی و انجام ارزیابی در حوزه HSE و پدافند غیرعامل در محدوده و مسیر برگزاری مراسم، نسبت به اعلام موارد ناایمنی‌ها و عدم انطباق‌های شناسایی شده به شهرداران مناطق و سایر دستگاه‌های ذیربط اقدام کردند و پیگیری های لازم جهت رفع موارد شناسایی شده صورت گرفت.
تعدادی از داوطلبان عضو گروه‌های واکنش اضطراری محلات مناطق ۲۲ گانه (دوام) نیز با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با هدف کنترل ازدحام جمعیت و تشکیل ستاد گمشدگان در 5 نقطه از مسیر پیاده روی، در برگزاری هرچه بهتر این مراسم مشارکت نمودند.

کد خبر 876771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha