جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

ارتش آمریکا تاکید کرد که نیروهای آن در منطقه عملیاتی ستاد فرماندهی مرکزی این کشور، یک هفته پیش دو دریانورد ایرانی را در آب های بین‌المللی نجات دادند.

آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین،‌ شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا بامداد امروز (جمعه) در وبسایت عرب زبان خود نوشت که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش این کشور (سنت‌کام) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که جمعه هفته گذشته (۲۳ آگوست ۲۰۲۴ میلادی مصادف با ۲ شهریور ۱۴۰۳) گروهی از ملوانان ناوگروه همراه ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت» نزدیک ساعت هفت صبح به وقت محلی (۷:۳۰ به وقت تهران) موفق شدند دو دریانورد غیر نظامی ایرانی که دچار مشکل شده بودند را در آب های بین المللی نجات دهند.

سنت‌کام که فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در مناطق خاور میانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد، در بیانیه خود در این باره آورده است: ملوانان موفق شدند این دو دریانورد را به وسیله یک قایق بادی از ناوشکن «یو اس اس دانیل تینوی» و یک بالگرد از ناو تئودور روزولت از آب بیرون بکشند و آنها را با بالگرد به این ناو هواپیمابر انتقال دادند تا مراقبت پزشکی، غذا و آب دریافت کنند.

در بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، به نقل از دریابان «کریستوفر الکساندر»، فرمانده ناوگروه ضربتی نهم همراه ناو هواپیمابر تئودور روزولت نیز آمده است: کمک به دریانوردان مضطرب و پریشان، مأموریتی است که گروه ما همیشه برای انجام آن آماده است. این کار درستی است که باید انجام داد.

این فرمانده نیروی دریایی آمریکا در ادامه همچنین عنوان کرد: این نشان می دهد که نیروی دریایی آمریکا یک نیروی آماده است هنگامی که فرا خوانده شود. ملوانان و خدمه هواپیماهای ما با سرعت و به صورت حرفه ای پاسخ دادند و آموزش های کلاس جهانی خود را به نمایش گذاشتند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پایان بیانیه خود که در آن به محل دقیق نجات دو دریانورد ایرانی، علت گرفتاری و محل نهایی انتقال آنها اشاره نشده، تاکید کرد که ناو هواپیمابر تئودور روزولت هم اکنون در حال انجام عملیات معمول در منطقه عملیاتی وابسته به سنت‌کام است.

کد خبر 877965
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha