مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

حضور در طبیعت سرسبز و اتراق کردن کنار رودخانه از تفریحاتی است که پیر و جوان نمی شناسد.

رودخانه

همشهری آنلاین-مژگان مهرابی: در هر سن و سالی که باشی با دیدن خروش آب و حس خنکای آن سرشار از نشاط می شوی و گویی هیچ رخوتی به تن نداری. آب تنی در رودخانه برای بچه ها جذاب ترین سرگرمی است که اگر رهایشان کنی ساعت ها کنار رود مشغول بازی هستند و به هیچ وجه خسته نمی شوند. اطراف تهران پر از رودخانه های پرآبی است که شاید برای خیلی از ما ناآشنا باشند. رودخانه هزاربند سیبان دره، آزادبر، کن و برغان در غرب تهران قرار دارند و رفتن به این مکان ها خالی از لطف نیست.

نام مقصد: هزاربند سیبان دره

نشانی: ساوجبلاغ، ۸کیلومتری روستای سیبان‌دره

چطور برویم: در آزادراه کرج –قزوین به سمت خروجی کردان حرکت کنید و سپس مسیرتان را به سمت شمال ادامه دهید تا به ساوجبلاغ برسید.

امکانات: مسجد، سرویس بهداشتی

مناسب:خانواده

معرفی: رودخانه هزار بند از منطقه کوهستانی روستای سیبان‌دره عبور (معروف به دره پروانه ها) می‌کند و به طرف جنوب استان البرز جاری می‌شود.

رودخانه چهارفصل

هزاربند در اغلب طول مسیر بر بستر سنگی، با شیب تند و پر پیچ و خمی جریان دارد، اما عمق آن چندان زیاد نیست، طوری که در ژرف‌ترین نقاط رودخانه حداکثر ارتفاع آب به کمر می‌رسد، بنابراین یکی از رودهای خنک مناسب برای آب‌بازی محسوب می‌شود. این رودخانه از ارتفاعات بن‌رود سرچشمه گرفته و با عبور از روستا و سیراب‌کردن باغ‌های این منطقه، به سمت رودخانه کردان سرازیر می‌شود.اگر در امتداد رودخانه طبیعت‌گردی کنید، به آبشارهای کوچک و بزرگی می‌رسد که هوای اطرافشان این روزها حسابی خنک است.

رودخانه های غرب تهران بهترین گزینه برای تفریح

نام مقصد: رودخانه برغان

نشانی: آزادراه تهران – کرج، شهرستان ساوجبلاغ، روستای برغان

چطور برویم:به شهر کرج بروید، بلوار موذن را به سمت جاده آتشگاه بروید. این جاده شما را به رودخانه برغان می‌رساند.

امکانات: آلاچیق، سرویس بهداشتی، رستوران، مسجد

مناسب:خانواده

معرفی:رودخانه برغان، از کوه‌های برغان سرچشمه می‌گیرد و به کردان می‌ریزد. این رود با رودهای سنج و شاهرود هم‌مسیر است.

مسیر پر پیچ و خم رود

رانندگی در کنار رودخانه و گوش دادن به صدای جریان آب فقط یکی از امتیازات مسیر رسیدن به برغان است. این جاده پر است از درختان سرسبز و بلندی که خیلی از آنها بیشتر از هزار سال پیش در این مسیر کاشته شدند. رود برغان مسیری پر پیچ و خم را طی می‌کند و در بعضی محدوده‌ها، دسترسی به آن برای نشستن کنار رود و پهن کردن بساط پیک‌نیک ممکن است. در مسیر رود چشمه‌های متعددی هم وجود دارد که دلیل خنک بودن هوای برغان هستند.


رودخانه های غرب تهران بهترین گزینه برای تفریح

نام مقصد: آزادبر البرز

نشانی:جاده چالوس، بعد از گچسر

چطور برویم: جاده چالوس را به سمت شمال رانندگی کرده، بعد از تونل شماره ۱۱، به سمت چپ بپیچید و از جاده فرعی به سمت روستای آزادبر بروید.

امکانات: سرویس بهداشتی، رستوران

مناسب:خانواده

معرفی:این منطقه شامل رودخانه‌ای پرآب با چندین آبشار زیبا و پر از گیاهان و گل‌های متنوع است که شما را محو خود خواهد کرد.

همسایه گل‌های وحشی

آزادبر به‌دلیل قرار گرفتن در شمالی‌ترین نقطه استان البرز در قلب سلسله کوه‌های البرز مرکزی، نقطه‌ای سردسیر است. آزادبر رودخانه‌ای زلال و خروشان است که از جناح شمالی قلل هفت‌خوان و ونتار سرچشمه می‌گیرد. رودخانه‌های کوچکی از ارتفاعات آرنگ چال به آزادبر ملحق می‌شوند. با توجه به رفت‌وآمد گردشگران، در کنار رودخانه آزادبر، فضایی مناسب برای برپایی چادر و کمپینگ ایجاد شده است. از دیگر جذابیت‌های این مکان ییلاقی، دامنه کوه‌های اطراف رودخانه است که به مدد گل‌های وحشی رنگارنگ شده‌اند.

رودخانه های غرب تهران بهترین گزینه برای تفریح

نام مقصد: رودخانه کن

نشانی: انتهای بلوار منتهی به امامزاده داوود(ع)، کن- سولقان

چطور برویم:بزرگراه حکیم غرب را ادامه دهید تا به بلوار کوهسار برسید. در امتداد جاده کوهستانی رودخانه کن پیداست.

امکانات: فروشگاه، سرویس بهداشتی، رستوران

مناسب:خانواده

معرفی:رودخانه کن با طول ۳۳کیلومتر، پرآب‌ترین رودخانه‌ای است که از استان تهران می‌گذرد و مسیر شمال تا جنوب پایتخت را طی می‌کند.

پرآب‌ترین رود پایتخت

کن رودخانه‌ای عریض و طویل است که آب آن با خروش از دل روستای سولقان عبور کرده و به دریاچه چیتگر می‌ریزد. در مسیر رودخانه در محدوده کن سولقان سفره‌خانه‌ها و رستوران‌های زیادی برای استراحت کردن وجود دارد. اگر هم نشستن کنار رودخانه را ترجیح می‌دهید، کافی است دقایقی پیاده‌روی کرده و جایی دنج برای نشستن پیدا کنید. عمق آب در بخش‌های مختلف این رودخانه متغیر است، بنابراین بهتر است به آب‌بازی در حاشیه رود اکتفا کنید و وارد آب نشوید.



کد خبر 879467
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha