همه ما دوست داریم چهره‌ای چاق داشته باشیم، زیرا چاقی صورت ما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. با اینکه چاق شدن صورت به ژنتیک و درصد وزن بستگی دارد، اما برخی مواد غذایی می‌توانند چهره ما را کمی چاق‌تر کنند.

image-20240907195218-1.jpeg

مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت یکی از راهکارهایی است که می‌تواند اثر معجزه آسایی در پر شدن چهره داشته باشد. در این مقاله از «همشهری آنلاین» به طور کامل در مورد خواص و نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای پر شدن صورت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص جوانه گندم برای چاقی صورت

پودر جوانه گندم مملو از مواد مغذی است که در چاقی صورت موثر هستند. این ماده غذایی در درجه اول به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی خود شناخته شده است. وجود ویتامین E در جوانه گندم به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می‌کند.

ویتامین E علاوه بر زیباتر کردن چهره در پر نشان دادن صورت نیز موثر است. از طرفی، آنتی اکسیدان‌های موجود در جوانه گندم مانند ویتامین E و سایر ترکیبات زیست فعال به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کنند. این موضوع می‌تواند سلامت پوست را بهبود دهد و در چاقی نیز تاثیرگذار باشد.

با مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت می‌توانید از چربی‌های سالم به‌ ویژه چربی‌های چند غیراشباع و تک غیراشباع بهره مند شوید که منبع سرشاری از کالری هستند. این چربی‌ها باعث افزایش وزن سالم می‌شوند و به پر شدن صورت کمک می‌کنند. علاوه بر این، جوانه گندم حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که در رشد ماهیچه‌های صورت به‌خصوص گونه موثر بوده و به طور بالقوه منجر به گردن شدن صورت می‌شود.

همچنین جوانه گندم منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B به ویژه ویتامین B6 و اسید فولیک است. این ویتامین‌ها باعث آبرسانی و کلاژن سازی می‌شوند.

در این رابطه بخوانید:

۶ مزیت شگفت انگیز مصرف کلاژن را بشناسید

همچنین استفاده از پودر جوانه در ساخت ماسک صورت اثر تقویت کنندگی برای پوست و چاقی صورت دارد. در ادامه جدول ارزش غذایی پودر جوانه گندم آورده شده است:

مواد مغذی

مقدار در 100 گرم

پروتئین

23 گرم

چربی کل

9.7 گرم

چربی اشباع شده

1.7 گرم

چربی تک غیر اشباع

1.9 گرم

چربی چند غیر اشباع

5.7 گرم

کلسترول

صفر میلی گرم

کربوهیدرات

51 گرم

فیبر رژیمی

13 گرم

قندها

15 گرم

ویتامین E

15 میلی گرم

تیامین (ویتامین B1)

2 میلی گرم

ریبوفلاوین (ویتامین B2)

0.8 میلی گرم

نیاسین (ویتامین B3)

6 میلی گرم

ویتامین B6

1.3 میلی گرم

فولات

350 میکروگرم

اسید پانتوتنیک

1.0 میلی گرم

کلسیم

50 میلی گرم

آهن

7.5 میلی گرم

منیزیم

240 میلی گرم

فسفر

950 میلی گرم

پتاسیم

950 میلی گرم

روی

12 میلی گرم

بیشتر بخوانید: برای چاق شدن صورت چی بخوریم؟ | + لیست غذاهای چاق کننده صورت

نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت

شما می‌توانید پودر جوانه گندم را به دو شکل خوراکی و پوستی (درست کردن ماسک صورت) استفاده کنید. در ادامه به نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت می‌پردازیم:

مصرف خوراکی پودر جوانه گندم

  • اسموتی و شیک: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مصرف پودر جوانه گندم اضافه کردن آن به اسموتی‌ها یا شیک‌های پروتئینی است. یک یا دو قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با مواد غذایی مختلف مخلوط کنید. این پودر به خوبی با میوه‌ها، ماست و شیر ترکیب می‌شود و ارزش غذایی نوشیدنی شما را بدون تغییر قابل توجهی در طعم آن افزایش می‌دهد.
  • استفاده در غلات: پودر جوانه گندم را می‌توان مستقیماً روی غلات صبحگاهی، بلغور جو دوسر یا ماست پاشید. این روش طعم ملایم آجیلی به غذای شما می‌دهد و محتوای فیبر، ویتامین و مواد معدنی صبحانه شما را افزایش خواهد داد. همچنین به مرور زمان باعث چاق‌تر شدن صورت شما می‌شود.
  • کوکی و شیرینی: شما می‌توانید پودر جوانه گندم را با جایگزین کردن بخشی از آرد به کوکی، کلوچه، نان و پنکیک اضافه کنید. این روش مواد مغذی اضافی مانند ویتامین E، اسید فولیک و پروتئین این مواد غذایی را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از پودر جوانه گندم در کوکی و شیرینی در افزایش چاقی صورت موثر است.
  • سوپ و خورش: راه دیگر برای مصرف پودر جوانه گندم، مخلوط کردن آن با سوپ، خورش یا سس است. هم زدن یک یا دو قاشق غذاخوری در حین پخت، غذا را کمی غلیظ می‌کند و در عین حال باعث تقویت مواد مغذی آن می‌شود. همچنین استفاده از پودر جوانه گندم در سوپ و خورش می‌تواند راهی عالی برای چاق کردن صورت باشد.

مصرف پودر جوانه گندم در انواع ماسک‌ها

  • ماسک مغذی شیر و جوانه گندم: پودر جوانه گندم را با شیر پرچرب و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید تا یک راه عالی برای مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت داشته باشید. ترکیبی از چربی‌های سالم جوانه گندم و چربی‌های طبیعی موجود در شیر به ایجاد صورتی پرتر و حجیم‌تر کمک خواهند کرد. ماسک را روی صورت خود بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید تا پوست شما نرم و لطیف شود.
  • ماسک جوانه گندم و موز: یک موز رسیده را له کرده و با پودر جوانه گندم و چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید. قندهای طبیعی و پتاسیم موز، همراه با چربی‌های سالم موجود در جوانه گندم می‌تواند به آبرسانی و حجیم‌تر شدن پوست کمک کند. این موضوع ظاهری پرتر به چهره شما می‌دهد. ماسک را روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.
  • ماسک جوانه گندم و آووکادو: پودر جوانه گندم را با آووکادوی له شده و یک قاشق ماست ساده ترکیب کنید. آووکادو سرشار از چربی‌ها و روغن‌های سالم است که همراه با جوانه گندم می‌تواند رطوبت پوست را افزایش داده و باعث پر شدن صورت شود. این ماسک را می‌توانید به مدت 15 تا 20 دقیقه قبل از آبکشی استفاده کنید.
  • ماسک جوانه گندم و روغن بادام: پودر جوانه گندم را با چند قطره روغن بادام و یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که وقتی با جوانه گندم ترکیب می‌شود، به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کند و به طور بالقوه منجر به پر شدن صورت می‌شوند. ماسک را روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت چگونه است؟

مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت اثبات شده است؟

از نظر علمی، هیچ مدرک ثابت شده‌ای وجود ندارد که نشان دهد مصرف پودر جوانه گندم به طور خاص منجر به پری صورت می‌شود. جوانه گندم سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله چربی‌های سالم، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که از سلامت کلی و وضعیت پوست حمایت می‌کند.

این مواد مغذی می‌توانند به بهبود آبرسانی و انعطاف پذیری پوست کمک کنند و به طور بالقوه ظاهری جوان‌تر به صورت شما بدهند. با این حال، پودر جوانه گندم بیشتر در ظاهر پوست موثر است تا چاقی صورت!

افزایش چاقی صورت به طور کلی شامل افزایش کل چربی بدن است که با مصرف یک غذای خاص مانند پودر جوانه گندم نمی‌توان آن را هدف قرار داد. در حالی که جوانه گندم می‌تواند افزودنی سالم به یک رژیم غذایی باشد و در صورت مصرف به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی پر کالری به افزایش وزن کلی کمک کند، بعید است که به خودی خود باعث چاق شدن صورت شود.

برای پر شدن هدفمند صورت، داشتن ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل، مراقبت از پوست مناسب و احتمالاً تمرینات صورت مانند ماساژ در کنار مصرف جوانه گندم ممکن است موثرتر باشد.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید صورتتان چاق شود این ویتامین را بخورید

پودر جوانه گندم بعد از چند روز چاق می‌کند؟

مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت در هر فردی متفاوت از دیگری است. این موضوع بسته به متابولیسم (سوخت و ساز)، رژیم غذایی و ژنتیک متفاوت است. به طور کلی، استفاده مداوم از پودر جوانه گندم، چه از طریق رژیم غذایی یا استفاده موضعی در ماسک، ممکن است در عرض چند هفته بهبودهای ظریفی را در آبرسانی و پری شدن صورت نشان دهد.

تغییرات قابل توجه در چاق شدن صورت معمولاً بیشتر طول می‌کشند و به طور بالقوه چند هفته تا چند ماه زمان می‌برند. بدین دلیل که بدن به تدریج مواد مغذی را جذب و استفاده می‌کند. برای رسیدن به نتایج مطلوب، توصیه می‌کنیم مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت را به یک رژیم غذایی چاق کننده با چربی‌های غیراشباع، روتین مراقبت از پوست و ماساژ دادن ترکیب کنید.

نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت چگونه است؟

میزان مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت چقدر است؟

برای رفع چاقی صورت، پودر جوانه گندم را می‌توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل در روز مصرف کنید. مصرف زیاد این پودر عوارضی ندارد، اما اگر حساسیت غذایی دارید بهتر است مصرف آن را محدود کنید. این ماده غذایی برای اکثر افراد بدون مشکل است. روزانه یک تا 2 قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را در وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. روزی یک بار ماسک پودر جوانه گندم را استفاده کنید.

کلام آخر

مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی صورت می‌تواند اثرات معجزه آسایی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم این پودر را در برنامه غذایی خود قرار دهید یا آن را به صورت ماسک استفاده کنید. مهمترین ماده موجود در جوانه گندم که باعث پرشدن صورت می‌شود، چربی‌های غیراشباع آن است. این چربی‌ها وزن شما را کمی بالا می‌برند که این موضوع باعث چاق شدن صورتتان می‌شود. موفقیت در رسیدن به چاقی صورت به تداوم ثبات بستگی دارد. سعی کنید هر روز به برنامه خود پایبند باشید تا اثرات آن را در بلند مدت مشاهده ببینید.

کد خبر 879521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha