هر فردی که ملاقات می کنیم چیز ارزشمندی به ما می آموزد و لایه جدیدی به درک ما از جهان می افزاید. با این حال، برخی از افراد می توانند انرژی ما را بیشتر از اینکه زندگی ما را غنی کنند، تخلیه کنند.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، در اینجا نگاهی به ۶ نوع از افرادی که ممکن است بخواهید در مورد صرف انرژی خود برای آنها تجدید نظر کنید، از جنبه روانشناسی آورده شده است.

۱) همیشه بدبین هستند
آنها لیوان را نیمه خالی می بینند، حتی زمانی که لبریز است. آنها می توانند یک روز کاملاً خوب را به یک عذاب و غم تبدیل کنند.

همه دوره هایی در زندگی دارند که در آن همه چیز تاریک به نظر می رسد. اما وقتی تنظیمات پیش‌فرض شخصی منفی است، می‌تواند برای اطرافیانش خسته‌کننده باشد.

روانشناسی به ما می گوید که خلق و خوی مسری هستند. بنابراین اگر دائماً با بدبینی احاطه شده باشید، می تواند بر دیدگاه شما نسبت به زندگی تأثیر بگذارد.

۲) فقط زمانی که به شما نیاز دارند پیدایشان می‌شود
آیا تا به حال کسی در زندگی خود داشته اید که فقط زمانی ظاهر می شود که به چیزی نیاز دارد؟

تماس‌ها یا پیام‌های آنها معمولاً با یک جمله دوستانه شروع می‌شود: «سلام چطوری؟» اما بعد به "آیا می توانی ...؟" یا "من به کمکت نیاز دارم" ختم می شود. به نظر می رسد آنها شما را بیشتر به عنوان یک منبع می بینند تا یک دوست.

تعجب می کنید که آیا آنها واقعاً به شما اهمیت می دهند یا فقط به خاطر کارهایی که می توانید برای آنها انجام دهید در کنار شما هستند.

روانشناسی به ما می گوید که این نوع رابطه یک طرفه می تواند برای سلامت روانی ما مضر باشد.

دوستی واقعی در مورد دادن و گرفتن است. بله، در مواقع ضروری باید در کنار هم باشیم، اما باید لحظاتی از شادی مشترک، حمایت و احترام متقابل نیز وجود داشته باشد.

۳) همیشه درگیر مشکلات هستند
زندگی پر است از فراز و نشیب و پیچ و خم. اما برای برخی افراد، این بیشتر شبیه یک سریال بی پایان است. زندگی آنها مملو از هرج و مرج دائمی است و توانایی عجیبی دارند که شما را به گردباد مسائل خود بکشانند.

درگیر شدن بیش از حد می تواند سطح استرس ما را افزایش دهد و حتی به طور بالقوه بر سلامت جسمانی ما تأثیر بگذارد. البته که همه ما لحظات دراماتیکی در زندگی خود داریم و مهم است که از دوستان خود در مواقع ضروری حمایت کنیم.

اما وقتی هر تعاملی شبیه یک قسمت جدید در یک سریال درام به نظر می رسد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک قدم به عقب بردارید و انرژی خود را برای تعاملات مثبت بیشتر حفظ کنید.

۴) انرژی دیگران را می‌گیرند
اینها افرادی هستند که به نظر می رسد زندگی و نشاط را مستقیماً از شما می گیرند و پس از هر تعاملی احساس خستگی می کنید.

تحقیقات در روانشناسی اجتماعی نشان می دهد که مغز ما دارای نورون های آینه ای است که می تواند احساسات و سطوح انرژی اطرافیان ما را تقلید کند. اساساً، اگر وقت خود را با کسی می گذرانید که دائماً ناراحت است، ممکن است شما نیز همین احساس را داشته باشید.

مخصوصاً وقتی به این فکر می کنید که چگونه خلق و خوی شاد شما پس از یک قرار ناهار با دوست خون آشام انرژی تان تضعیف می شود.

۵) دوستان زمان خوشی هستند
بعضی افراد زمانی که شما در بهترین حالت خود هستید، دوروبرتان هستند. اما به محض وقوع طوفان، آنها در هیچ کجا یافت نمی شوند.

ممکن است تعجب کنید که آیا کار اشتباهی انجام داده اید یا می توانستی دوست بهتری باشی اما بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که ناتوانی آنها در ماندن در زمان های سخت بازتابی از آنهاست، نه شما.

صدمه دیدن اشکالی ندارد، اما اجازه ندهید غیبت آنها باعث شود ارزش خود را زیر سوال ببرید. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که در تمام جنبه‌های زندگی برای شما ارزش قائل هستند.

۶) به شما احساس گناه می‌دهند
آنها دقیقا می دانند که چه چیزی باید بگویند تا شما به خاطر تن ندادن به خواست آنها احساس گناه کنید. اما نکته مهمی که باید بدانید اینجاست: احساسات شما معتبر است و شما حق دارید بدون احساس گناه حد و مرزی را تعیین کنید.

بنابراین، اگر کسی دائماً به خاطر اولویت‌بندی نیازهایتان احساس بدی در شما ایجاد می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او بیشتر از چیزی که می‌دهد از شما می‌گیرد.

سخن نهایی
شناخت افرادی که انرژی شما را تخلیه می کنند می تواند کار سختی باشد.

روانشناسی از شما نمی خواهد که این افراد را رها کنید. در عوض، شما را تشویق می‌کند که مرزها را تعیین کنید و سلامت ذهنی خود را در اولویت قرار دهید.

به هر حال، وقتی از انرژی خود مراقبت می کنیم، در مکان بسیار بهتری هستیم تا به دیگران عشق و نور بدهیم.

کد خبر 880285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha