شاید تعجب کنید اگر بشنوید که سختکوشی همیشه مترادف با موفقیت نیست. اگرچه اهمیت کار سخت را زیر سوال نمی‌بریم، اما برای موفق شدن باید نکات دیگری را هم رعایت کنید.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از geediting، ساعت‌های طولانی و بی‌وقفه کار کردن، تضمینی برای بالا رفتن از نردبان موفقیت نیست. در واقع، افراد زیادی هستند که به طور باورنکردنی سخت کار می کنند، اما به نظر می رسد هرگز به جایی که می خواهند نمی‌رسند. اما آیا ممکن است رفتارهای خاصی این افراد سختکوش را عقب نگه دارد؟

در این مطلب مجموعه ای از رفتارهای رایج در میان کسانی که خستگی ناپذیر کار می کنند اما هرگز به موفقیت نرسیده‌اند را به اشتراک می‌گذاریم.

۱) عدم مسئولیت‌پذیری
از خود بپرسید: آیا مسئولیت کامل زندگی خود را بر عهده می گیرید؟ یا شرایط بیرونی و افراد دیگر را مقصر مشکلات خود می دانید؟ پاسخ ممکن است به شما دیدگاه جدیدی در مسیر موفقیتتان بدهد.

۲) نادیده گرفتن اهمیت روابط اجتماعی
بیایید واقع‌بین باشیم. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که دستاوردهای فردی را ستایش می کند. به ما آموزش داده شده است که متکی به خود باشیم، تلاش کنیم و برای موفقیت رقابت کنیم. اما حقیقت سخت اینجاست - هیچ یک از ما به تنهایی نمی توانیم پیشرفت کنیم.

در واقع، طولانی‌ترین مطالعه‌ای که در مورد شادی انجام شده است، دقیقاً این را نشان می‌دهد که روابط ما را شاد و سالم نگه می‌دارند. اهمیت جوامع حمایتی و روابط معتبر را نمی توان نادیده گرفت.

از طریق ارتباطاتمان با دیگران است که شجاعت دنبال کردن رویاهایمان، انعطاف پذیری برای غلبه بر چالش ها و لذت تجربه های مشترک را پیدا می کنیم.

آیا در تلاش برای موفقیت خود را منزوی می کنید؟ آیا از روابط خود به نفع کار غافل می شوید؟ اگر چنین است، ممکن است بخواهید تجدید نظر کنید.

۳) غفلت از خودآگاهی و رشد شخصی
بسیاری از افرادی که سخت کار می کنند اما هرگز به موفقیت نمی رسند، فاقد یک چیز مهم هستند - خودآگاهی.

آن‌ها آنقدر درگیر رفتارهای خود هستند که فراموش می‌کنند یک قدم به عقب بردارند و در مورد رفتارها، نگرش‌ها و باورهای خود فکر کنند. با آگاهی بیشتر از خود، می توانیم با ترس های خود مقابله کنیم، باورهای محدود کننده خود را به چالش بکشیم و شفقت به خود را در خود پرورش دهیم. اینگونه است که ما قادر به خلق زندگی مورد نظرمان می شویم.

۴) ترس از شکست
آیا می‌دانستید که مخترع لامپ، توماس ادیسون، گفته می‌شود که بیش از ۱۰۰۰ آزمایش ناموفق را قبل از اینکه در نهایت آن را درست انجام دهد، انجام داده است؟ تصور کنید که او پس از چند تلاش اول تسلیم شده بود. این ما را به رفتار دیگری می‌رساند که بسیاری از افراد سخت‌کوش از خود نشان می‌دهند: آنها از شکست می‌ترسند.

آنها موانع و عقب‌نشینی‌ها را نشانه‌های شکست می‌دانند تا فرصت‌هایی برای رشد و یادگیری. اما نکته اینجاست: شکست اجتناب ناپذیر است. بخشی از زندگی است و اغلب از طریق شکست است که ما ارزشمندترین درس های خود را می آموزیم.

دفعه بعد که با شکست مواجه شدید، ناامید نشوید. در عوض، آن را به عنوان بازخورد، دعوتی برای انطباق، تکامل و بهره برداری از پتانسیل خلاقانه خود ببینید. زیرا هر آزمایشی که شکست خورده یک قدم به موفقیت نزدیکتر شده است.

به همین ترتیب، هر شکستی که با آن مواجه می شوید فرصتی برای یادگیری، رشد و نزدیک شدن به اهدافتان است.

۵) زندگی نامنطبق با ارزش‌های شخصی
این حقیقتی است که بسیاری دیر یاد می‌گیرند: موفقیت بدون اصالت بی‌معنی است. اصلا موفقیت نیست.

بسیاری از مردم سخت کار می کنند تا اهدافی را دنبال کنند که واقعاً با آنها همخوانی ندارد، زندگی ای دارند که با ارزش های اصلی آنها همخوانی ندارد. این می تواند منجر به احساس پوچی و نارضایتی، با وجود نشانه های ظاهری موفقیت شود.

از خود بپرسید: آیا اقدامات شما با عمیق ترین ارزش های شما مطابقت دارد؟ موفقیت به این نیست که در قالب شخص دیگری قرار بگیرید. این در مورد صادق بودن با خود، استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد خود در خدمت چیزی بزرگتر است.

۶) مقاومت در برابر تغییر
در نهایت، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید تغییر بخشی از زندگی است. تغییر، به خصوص در دنیای امروز اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، بسیاری از افراد سخت‌کوش در برابر آن مقاومت می‌کنند و به روش‌های قدیمی انجام کارها می‌چسبند، حتی زمانی که دیگر مؤثر نیستند. به جای مقاومت، سازگاری و تکامل را بیاموزید.

این می تواند ترسناک باشد، اما اغلب از طریق در آغوش گرفتن ناشناخته ها است که راه خود را به روی امکانات و مسیرهای جدید موفقیت باز می کنیم.

سخن پایانی
سخت کوشی به تنهایی کلید موفقیت نیست. این در مورد هوشمندانه کار کردن، وفادار ماندن به ارزش های خود، پذیرش خلاقیت و باز بودن برای تغییر است.

اما مهمتر از همه، زندگی واقعی است. این در مورد صادق بودن با خود و استفاده از ویژگی‌های منحصر به فرد خود در خدمت چیزی بزرگتر است.

کد خبر 880668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha