سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای همکاری با دولت به منظور قانونمند کردن فضای مجازی آمادگی کامل دارد.

پرونده بررسی صلاحیت وزرا در صحن مجلس بسته شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد راستینه ، بر ضرورت قانونمند کردن فضای مجازی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر قانونمند شدن فضای مجازی تأکید داشته‌اند، امروز فضای مجازی در همه بخش‌ها و عرصه‌های مختلف زندگی ما تأثیر گذاشته و عملا به فضای حقیقی تبدیل شده و برای مصون ماندن مردم از خطرات نیازمند قانونگذاری است.

وی افزود: همانطور که ما در روابط اجتماعی خود قانون داریم و از آن تبعیت می‌کنیم، فضای مجازی نیز به دلیل گستردگی‌ای که دارد نیازمند قانونگذاری و حاکم شدن نظام و قانون است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر حکمرانی قانون در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ما در مجلس از مواضع اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر حکمرانی قانون بر فضای مجازی حمایت می‌کنیم و با دولت در مسیر قانونمند کردن فضای مجازی همکاری لازم را خواهیم داشت.

راستینه گفت: دولت و مجلس چه در قالب لایحه و چه در قالب طرح باید اقدامات لازم را در جهت تصویب یک قانون جامع برای قانونمند شدن فضای مجازی در دستور کار قرار دهند و مجلس نیز آمادگی دارد تا برای تصویب قانون برای این منظور همکاری الزم را با دولت داشته باشد.

کد خبر 880876
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • م IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    19 0
    شما جیب مردم و خالی نکنید تو زندگیشون سرک نکشید مصونیت مردم پیشکش
  • IT ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    8 0
    فعلا: بزک‌نمیر بهار میاد کمبوزه و‌خیار میاد
  • ali IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    1 8
    دمت گرم به این میگن مطلب زدن (قانون مند کردن فضای مجازی) نه وعده دروغ رفع فیلترینگ در صورتیکه در همه کشورها فیلتر هست به غیر از اون کشورهایی که مستقیم شیر فلکه اینترنت دستشونه
  • بنده خدا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    8 0
    حالا نه همه چی تو این مملکت بر اساس قانون عمل میشه ( آموزش رایگان ، درمان رایگان، اصل ۲۶ قانون اساسی که در زمان شهید دکتر بهشتی تصویب شد و.... ) فقط مانده فضای مجازی قانونمند بشه🙄 از طرفی قبل از انتخابات ایشون وعده دادند رفع فیلترینگ بکنند، چطور سر از قانونمند در آوردند🤔
  • جعفری IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    8 0
    اگرقانون مند کردن بهدمعنای ایجاد فیلترینگ وادامه محدودیت است ما بهرعنوان ملت به نماینده رای دادیم که این محدودیتهای کره شمالی وار رابردارند نه اینکه بدتر کنید که موجب نارضایتی عمومی بشود یکبار هم شده در راستای منافع ملت وقت صرف کنید ..به قول معروف بزه درحول ولای جانش بود قصاب دنبال چربی دنبه میگشت.قرارما با پزشکیان این نبود.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
      0 5
      فیلترینگ هرگز برداشته نمیشه
  • میم IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    9 0
    کلاه سرش گذاشتن. دیدن همش میگه هر چی قانون بگه. فیلترینگ و پدر مردم رو درآوردن رو میکنن قانون این بنده خدای هم اجرا میکنه. قانونی پدرمونو درمیارن.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    7 0
    ذوق زدگی شما برای تنگ تر کردن عرصه بر مردم است. شما خودتون که اینترنت پر سرعت دارید.عارف.