مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
۱ نفر

کمتر پیش‌آمده که یک بهانه زنانه بتواند همه را یک جا جمع کند: بانوانی باسلیقه‌های مختلف، از مدرن پسند تا سنتی پوش، پیر، جوان و نوجوان و حتی خانم‌هایی که پیروی از مد را بر رعایت اصول فرهنگ پوشش ایرانی و اسلامی ارجح می‌دانند.

نمایشگاه پوشاک

همشهری آنلاین- رابعه تیموری:امروز همه آنها آمده‌اند و لابه لای محصولات مختلف و جورواجور برندهای پوشاک مختلف به‌دنبال تن پوشی می‌گردند که طراحش سلایق آنها را با معیارهای پوشش بانوی ایرانی به هوشمندی عجین کرده و به زیبایی طراحی و اجرا کرده باشد. اینجا یکی از هتل‌های پرستاره تهران است و در یکی از سالن‌های آن برندهای پوشاک زنانه دور هم جمع شده‌اند تا با تامین سلایق بانوان مشکل پسند ایرانی یک اتفاق خوب رقم بزنند. بنیاد ملی مد، لباس و سبک زندگی هم ناظر این‌رویداد خاص است:

یک قرار خانمانه، در یک هتل چند ستاره


پذیرایی از شما به خرج خودتان

از ابتدای یکی از معابر فرعی خیابان ولیعصر (عج) تبلیغات میدانی نمایشگاه شروع می‌شود و مانند تابلوهای راهنما رهگذران را به هتل نام و نشان داری می‌رساند که محل برگزاری ایونت لباس بانوی ایرانی است. از در اصلی هتل می‌همانان مقیم آن رفت‌وآمد می‌کنند که متمول بودن از وجناتشان پیدا است! اما در میان کسانی که از در فرعی هتل وارد سالن برگزاری جشنواره لباس می‌شوند، شمار کسانی که افتان و خیزان و با اتوبوس و مترو از راه‌های دور و نزدیک خود را به آن جا رسانده‌اند کم‌نیست، ولی وقتی به ورودی سالن می‌رسند، با دیدن طراحی زیبا و المان‌های خوشامدگوی سالن دقایقی غرولند را کنار می‌گذارند و به گرفتن عکس‌های سلفی یا گروهی مشغول می‌شوند که با استفاده از آنها در گروه‌های مجازی حضورشان در این‌رویداد و به روز بودن خود را نشان دهند. در لابی سالن عطر نوشیدنی‌های گرم پیچیده و خوراکی‌های خوش رنگ و لعاب پشت ویترین‌های شیشه‌ای به تازه‌واردان چشمک می‌زنند. چیدمان و طراحی این ایستگاه‌های شکم حسابی هنرمندانه و جذاب است و کسانی که با جیب پر به نمایشگاه آمده‌اند پیش از خرید لباس، پای صندوق این غرفه‌ها کمی جیب‌شان را می‌تکانند.

یک قرار خانمانه، در یک هتل چند ستاره


دوختن کت برای یک دکمه زیبا

محصولات غرفه‌های لوازم زینتی و اکسسوری پوشاک هم که در کنار ایستگاه‌های سرو غذا و نوشیدنی قرارگرفته‌اند، آنقدری چشمنواز هستند که خانم‌ها نتوانند به سادگی از آنها بگذرند و بسیاری از مشتریان آنها پس از خرید اکسسوری‌های جذاب به سالن اصلی می‌روند تا برای این دکمه‌های زیبا به‌دنبال کتی مناسب بگردند! سالن عرضه لباس شلوغ است و با آن که غرفه‌ها با فاصله مناسبی چیده شده‌اند در راهروها به‌زحمت می‌توان رفت‌وآمد کرد. لباس‌ها تنوع خاصی دارند و در غرفه‌های مختلف انواع و اقسام مانتو، شومیز و ست‌های لباس زنانه و دخترانه به چشم می‌خورند. در دوخت و طراحی اغلب این محصولات زیرکی خاصی به‌کار رفته و با آن که طبق متد روز طراحی شده‌اند، در تهیه آنها اصول پوشش ایرانی اسلامی به خوبی رعایت شده است. تشابه این پوشاک با محصولات چیده شده در ویترین فروشگاه‌های پوشاک پرزرق و برق و نام و نشان‌دار، از دید بسیاری از مشتریان دور نمانده و اختلاط‌های زنانه آنها نشان می‌دهد پیش از بازدید از نمایشگاه، فروشگاه‌های مختلف بالا و پایین شهر را زیرورو کرده‌اند. تقریبا همه تولیدکنندگان شرکت کننده در نمایشگاه، جزء برندهای شناخته شده صنعت پوشاک هستند و از مدت‌ها پیش در شبکه‌های مجازی به تبلیغ و معرفی این‌رویداد مشغول بوده‌اند. مشتریان‌شان هم حالا غرفه به غرفه به‌دنبال برندی می‌گردند که به اغوای تبلیغات آن گذرشان به اینجا افتاده است. خانم‌های راهنمای نمایشگاه هم به‌اندازه کافی پرحوصله هستند که آنها را برای پیدا کردن مقصد و غرفه دلخواهشان خوب راهنمایی کنند.

یک قرار خانمانه، در یک هتل چند ستاره


بلاگران پرخدم و حشم

صنعتگران و تولیدکنندگان لوازم خانگی هم که مشتریان و مخاطبان محصولاتشان کدبانوهای منزل هستند از فرصت استفاده کرده‌اند و در کنار غرفه‌های فروش پوشاک، محصولات تزئینی و دکوری خانه و آشپزخانه عرضه می‌کنند. به روزترین محصولات‌شان را هم به نمایشگاه آورده‌اند تا در فرصت ٣ روزه برگزاری نمایشگاه برای جذب مشتریانی که دیر اعتماد می‌کنند و به خرید از فروشگاه‌های آنلاین رغبت چندانی ندارند خوب بهره ببرند. ترفندشان بی‌تاثیر هم نبوده و تعداد زیادی از مشتریان‌شان به‌دنبال نشانی فروشگاه‌های مجازی آنها هستند تا به مشتری دائم‌شان تبدیل شوند. تعدادی از برندهایی که لوازم زینتی لوکس عرضه می‌کنند برای تبلیغ غرفه خود از بلاگرها و فعالان فضای مجازی کمک گرفته‌اند و خدم و حشم این بلاگران از بادیگاردها و همراهان چهره‌های مطرح هنری و سیاسی کمتر نیست! هوادار و هواخواه هم کم‌ندارند و وارد هر غرفه‌ای می‌شوند، خیلی زود دورشان پر می‌شود از خانم‌هایی که برای گرفتن عکس با خانم‌های بلاگر از حلقه خدم و حشم بداخلاق‌شان به‌سختی عبور کرده‌اند.

یک قرار خانمانه، در یک هتل چند ستاره


خرید خانوادگی

خانم‌هایی که موفق شده‌اند همسران‌شان را با خود همراه کنند و خانوادگی برای خرید آمده‌اند آسان‌تر خرید می‌کنند و همسران‌شان _شاید برای زودتر خلاص شدن از شلوغی سالن! _ فعال و پرجنب و جوش مشغول انتخاب و پیشنهاد لباس به خانم‌های‌شان هستند. نظر و سلیقه آنها هم برای خانم‌ها بسیار مهم است و وقتی خوب زبان می‌ریزند و از برازنده بودن لباس بر تن همسران‌شان ماهرانه تعریف و تمجید می‌کنند از وظیفه شاق و دشوار جستجو میان انبوه لباس‌های رنگارنگ و جورواجور غرفه‌ها خیلی زود نجات پیدا می‌کنند. بیشترین مخاطب و مشتری این نمایشگاه خانم‌های جوان هستند، ولی در میان بازدیدکنندگان غرفه‌ها دختران جوان و بانوان پا به سن گذاشته هم فراوان به چشم می‌خورد که مقابل آینه‌های کوچک و بزرگ متعدد گوشه کنار سالن مشغول ورانداز کردن استایل تازه خود هستند. تعداد زیادی از کسانی که با دست پر از نمایشگاه بیرون آمده‌اند، با ساک‌های خرید خود و کنار بنرهای معرفی نمایشگاه با حرارت مشغول ضبط و ارسال زنده تصاویر برای مخاطبان پیج‌های شخصی‌شان هستند و عده‌ای هم خسته از گشت وگذاری چند ساعتی در غرفه‌های پر و پیمان نمایشگاه، به‌دنبال ورودی پارکینگ هتل می‌گردند تا زودتر خود را به خانه برسانند....

بیشتر بخوانید:با حجاب استایل ها مخالف هستیم

کد خبر 880953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha