سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازنشستگان فرهنگی در سال جاری در اولویت واگذاری سرویس مدارس قرار گرفته‌اند

ابوالفضل خادمیان درگفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به این که در دستورالعمل‌ ساماندهی سرویس مدارس سراسر کشور در سال تحصیلی 89 ـ 88، امسال برای اولین بار اشخاص حقیقی نیز می‌توانند با رعایت شروطی، به حوزه سرویس مدارس وارد شوند، افزود: بر این اساس، فرهنگیان بازنشسته در این بخش در اولویت قرار دارند.

وی واگذاری سرویس مدارس به اشخاص حقیقی را اقدامی در راستای افزایش رقابت برای ارائه سرویس‌های بهتر و مطمئن‌تر به دانش‌آموزان عنوان کرد و ادامه داد: اشخاص حقیقی که مجوز لازم را از شهرداری شهر مربوطه اخذ کرده و مورد تایید آموزش و پرورش نیز قرار گرفته باشند، می‌توانند به مدت یک سال سرویس مدارس را بر عهده بگیرند، اما در صورت تمایل به ادامه کار در این حوزه‌ باید برای سال بعد، کار خود را در قالب موسسات دنبال کنند.

این مقام مسوول آموزش و پرورش ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: تمامی امور مربوط به سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان در درون مدارس، به عهده انجمن اولیا و مربیان مدارس است و مدیران مدارس در این زمینه نقش نظارتی ایفا می‌کنند.

خادمیان در این رابطه یادآور شد: بر اساس ماده 14 آیین‌نامه اجرایی شورای عالی آموزش و پرورش شامل شرح وظایف انجمن اولیا و مربیان، مصوب شده است که بررسی و اخذ تصمیم درباره سرویس مدارس جزو وظایف لاینفک مدارس و انجمن اولیا و مربیان است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان با اشاره به این که دستورالعمل سرویس مدارس برای سال تحصیلی 89-88 توسط وزارت کشور با کمک نمایندگان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و راه و ترابری، تدوین و به استانداری‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: مسوولیت سیاست‌گذاری در حوزه سرویس مدارس بر عهده وزارت کشور است.

وی افزود: از این رو آموزش و پرورش در این حوزه‌ جنبه نظارتی کار را بر عهده دارد و اصل اجرای دستورالعمل‌ ساماندهی سرویس مدارس به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها مربوط است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد ضوابط تعیین هزینه سرویس مدارس اظهار کرد: حداقل و حداکثر هزینه سرویس مدارس با توجه به ضوابط مشخص شده از جمله «ضوابط جغرافیایی» و متناسب با «اقتضائات مناطق» و همچنین «نوع خودرو» توسط کارگروه برنامه‌ریزی و نیازسنجی سرویس مدارس معین می‌شود و در استان‌ها متفاوت است.

خادمیان در پایان یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ساماندهی سرویس مدارس‌، با هر موسسه‌ای که در مورد سرویس مدارس قرارداد منعقد می‌شود، این موسسات باید در زمان تعهد اولویت خود را بر سرویس دانش‌آموزی بگذارند و با تخلفات مربوطه در این زمینه توسط مراجع بالا دست برخورد می‌شود

کد خبر 88111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز