معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تعیین ۶ محل بزرگراهی برای استقرار جرثقیل سنگین تعیین همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد تا اگر اتوبوس، کامیون و خودروی سنگینی خراب شد، وسیله  سریع  جابجا شود تا ترافیکی در محل شکل نگیرد.   

ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احسان مومنی در ادامه افزود: ۳۰ دستگاه تاکسی برای گشت مشترک بین پلیس راهور تهران بزرگ و تاکسیرانی در نظر گرفته شده است که سرویس مدارس را از لحاظ شرایط تعیین شده، گواهینامه مرتبط، سلامت راننده، معاینه فنی و سلامت خود وسیله نقلیه و تخلفات راننده در شهر تهران کنترل خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: بر اساس آمارها یک میلیون سیصد هزار دانش آموز و حدود ۱۰۱ هزار معلم مهر ماه ۱۴۰۳ به مدرسه خواهند رفت. این آمار به معنی افزایش خودروی شخصی، ازدحام در وسایل نقلیه عمومی، بیشتر شدن تعداد موتورسیکلت ها در مسیر مدرسه برای تردد خواهد بود.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : ۲۰ درصد از ترافیک شهر تهران به ترددهای آموزشی مربوط می شود که مسلما بر ترافیک شهر تهران در مهر ماه ۱۴۰۳ تاثیر خواهد گذاشت. با بررسی های صورت گرفته در هفته اول مهر ماه ۱۴۰۲ نسبت به هفته آخر شهریور ماه ۱۴۰۲ در ساعت ۷ صبح به اوج ترافیک در شهر تهران رسیده بودیم و تا ساعت ۸:۳۰ ادامه داشت. دوباره از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ نیز شاهد ترافیک بودیم. بنابراین ۳۲ درصد افزایش ترافیک در هفته اول مهر ماه نسبت به هفته اول شهریور ماه شکل می گیرد.
سرهنگ مومنی افزود : تاکید پلیس بر این موضوع است که سرویس مدارس در همان روز اول مهر ماه آغاز به کار کند. در این روزهای باقی مانده مدیران مدارس و تاکسیرانی اقدامات خود را در این خصوص آغاز کنند و والدین با خودروی شخصی کمتر تردد داشته باشند.

جلوگیری از تردد کامیون ها 

وی در خصوص ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در مهر ماه هم گفت: این محدودیت شامل وانت، کامیونت، کامیون می شود  که از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۰ صبح حق تردد در معابر شهر تهران را ندارند.  

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در قبل از ورودی به معابر شهر تهران حضور دارند و از ورود خودروهای سنگین به شهر در ساعت‌های اعلامی جلوگیری خواهد شد.

 سرهنگ مومنی افزود: غیر از آنکه از ورود آنها به شهر جلوگیری خواهد شد، این خودروها جریمه هم می شوند و تا ساعت ۱۰ صبح متوقف خواهند شد. پس توصیه می شود که از تردد در ساعات اعلامی جدا خودداری کنند، چرا که تمام تردها ممنوع است و می توانند قبل و یا بعد از ساعات اعلامی تردد نمایند.

 وی در ادامه همچنین درخصوص فعالیت‌های عمرانی توضیح داد: همچنین کلیه فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران تا ۱۵ مهر ماه تعطیل خواهند شد، چرا که بتوانیم فضای کافی برای ترددها در سطح شهر داشته باشیم و از آنها برای تردد وسایل نقلیه استفاده کنیم.

کد خبر 881799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha