یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: اکبر ترکان مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس برای حل مشکل تامین مالی طرح‌های صنعت نفت کشور خواستار تشکیل یک بانک به نام توسعه صنعت نفت شد.

به گزارش همشهری، وی که در همایش و دوره آموزشی تامین مالی بین‌المللی در پروژه‌های زیرساختی در محل دانشگاه صنعتی شریف سخن می‌گفت با اشاره به سهم 9/‌27 درصدی نفت در تولید ناخالص داخلی کشور  بر ضرورت ایجاد یک بانک تخصصی برای این صنعت مانند بانکهایی چون صنعت و معدن، مسکن و کشاورزی تاکید کرد.
وی آثار ایجاد بانک توسعه صنعت نفت در کشور را، توسعه کارآفرینی، افزایش ظرفیت اعطای تسهیلات به بخشهای مختلف صنعت نفت، تسهیل و تسریع در اجرای طرحهای نفت و گاز و کاهش خطر سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز اعلام کرد. ترکان خبر داد که در حال حاضر به‌رغم اعلام نظر مراجع مسئول در مورد شرعی بودن تامین مالی یا فاینانس در کشور در حال حاضر بانک‌های خارجی در مورد این مسئله هنوز قانع نشده‌اند و  برای برخی طرح‌ها هنوز مشکل مالی وجود دارد. وی کل سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در صنعت نفت در برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه اقتصادی کشور را در مجموع 80 میلیارد دلار اعلام کرد که 57 میلیارد دلار آن باید از محل سرمایه‌گذاری خارجی تامین شود.
وی همچنین گفت: از 57 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیز باید 26 میلیارد دلار از طریق بیع متقابل و 21 میلیارد دلار از محل فاینانس خارجی تامین شود.
کد خبر 8831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز