سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: باری، تیم تازه وارد سری A در هفته اول شگفتی‌ساز شد و توانست در زمین اینتر، مدافع عنوان قهرمانی به تساوی یک بر یک برسد.

اینتر که فصل را با تغییرات زیادی شروع کرده در دقیقه 56 توسط ساموئل اتوئو، مهاجم جدیدش از روی نقطه پنالتی به گل رسید. ولی وقتی این مهاجم کامرونی دقایقی بعد نتوانست یک فرصت عالی را به گل دوم تیمش تبدیل کند، نوبت ویتالی کوتوزوف بود که در دقیقه 74 گل تساوی را وارد دروازه میزبان کند. این مهاجم بلاروس با استفاده از ضعف خط دفاع اینتر که از لوسیو هم استفاده می‌کرد، حتی فرصت داشت گل پیروزی باری را هم به ثمر برساند، ولی ژولیو سزار با مهاری عالی توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

ژوزه مورینیو که در هفته‌های گذشته تاکید کرده بود که تیمش به یک بازیساز نیاز دارد، پس از این تساوی و از دست دادن 2 امتیاز خانگی گفت که این موضوع نمی‌تواند بهانه‌ای برای توقف تیمش باشد: «پس از تساوی در خانه نباید بررسی کنید که چه کسی اینجا نبود. ما بازیکنان خوب کافی برای بردن این بازی در اختیار داشتیم. ما برنده نشدیم چون خوب بازی نکردیم. ترجیح می‌دهم این طور فکر کنم تا از کمبود یک بازیکن خلاق صحبت کنم. از تیمم انتظار بیشتری داشتم. نمی‌خواهم از دست دادن این 2 امتیاز را توجیه کنم.»

مورینیو در توضیح تغییرات بین دو نیمه تیمش که آرایش تیم را تقریبا به 4-2-4 تبدیل کرده بود، گفت: «در نیمه اول با خط میانی لوزی بازی کردیم، ولی فضایی برای مهاجمان تیم وجود نداشت. اما در نیمه دوم با استفاده از بال‌ها بهتر بازی کردیم.» مورینیو که تیمش هفته آینده باید با همشهری‌اش میلان روبه‌رو شود، اضافه کرد که از فردای مسابقه تمرین برای این شهرآورد را شروع می‌کند.

پیروزی خفیف یووه

یووه، دیگر مدعی قهرمانی شروع بهتری داشت و در تورین توانست کیه‌وو را شکست دهد. دیه‌گو، هافبک برزیلی جدید یووه در این بازی نمایش بسیار خوبی داشت و زننده ضربه ایستگاهی بود که در دقیقه یازدهم منجر به گل یاکینتا با یک ضربه سر عالی شد.

یووه پس از آن گل هم حملات زیادی داشت ولی در زدن گل دوم ناموفق بود تا چیرو فرارا در دقایق پایانی لحظات پراضطرابی را تجربه کند. با این وجود سرمربی جوان یوونتوس از پیروزی تیمش در بازی اول خوشحال است: «پس از یک شروع خوب کمی خسته شدیم و به همین دلیل فاصله بازیکنان در نیمه دوم کمی زیاد شد. به هر حال یووه نشان داده که می‌تواند با وجود فشار حریف، 3 امتیاز بازی را بگیرد.»

چیرو فرارا که در غیاب فیلیپه ملوی محروم مجبور شده بود از کریستین پولسن و تیاگو استفاده کند، از عملکرد آنها راضی بود: «برای آنها که سال گذشته لحظات سختی داشتند و در‌حال بازیابی هستند، خوشحالم. هافبک دانمارکی و پرتغالی ما نمایشی عالی داشتند.»

دیه‌گو هم درباره اولین تجربه‌اش در سری A گفت: «می‌دانستیم که بازی سختی خواهیم داشت و همه بازی‌ها در ایتالیا همین‌طور است. کیه‌وو سازمان‌دهی خیلی خوبی دارد و شکست دادن آن سخت بود، ولی در پایان توانستیم به 3 امتیاز برسیم.» دیه‌گو که به تازگی به شرایط مسابقه رسیده درباره وضعیتش گفت: «آمادگی خوبی دارم. هنوز در اوج نیستم، ولی می‌توانم روبه‌روی هر حریفی بازی کنم.»

شکست رم

رم هم در یک بازی پرحادثه در نهایت 3 بر 2 مغلوب جنوا شد. هرچند این تیم ابتدا یک گل از میزبان دریافت کرد ولی توانست با گل‌های تادی و توتی پیش بیفتد اما نیم ساعت پایانی بازی به جنوا تعلق داشت و توانست با زدن 2 گل به یک پیروزی ارزشمند برسد. اسپالتی، سرمربی رم که تیمش در بازی مقابل کوزیچ در مرحله مقدماتی لیگ اروپا هم 3 گل دریافت کرده بود درباره وضعیت دفاعی تیمش نگران است: «نمی‌توان نسبت به این آمار بی‌تفاوت بود. گل سوم جنوا روی یک حرکت تمرین‌شده به ثمر رسید که مشابه آن را روز پنجشنبه مقابل اودنزه (دانمارک) انجام داده بودند.

 ما فیلم بازی را بررسی کردیم، ولی باز هم از آن ضربه خوردیم» بوردیسو خرید جدید رم هم بلافاصله پس از عقد قرارداد در ترکیب اصلی قرار گرفت ولی این مدافع آرژانتینی هم نتوانست کمکی به خط دفاع تیمش بکند. در روزی که همه بازی‌ها با اختلاف حداکثر یک گل به پایان رسید پالرمو هم توانست ناپولی را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

والترزنگا سرمربی پالرمو پس از پیروزی گفت که ادعای او مبنی بر مدعی بودن تیمش یک شوخی نیست: «هدف من و تیمم ایستادن بر بالاترین نقطه است. می‌خواهم این عقیده، آرزویی مشترک بین همه اعضای تیم باشد.» در دیگر بازی‌های مهم لاتزیو با گل تومازو روکی آتالانتا را شکست داد و سمپدوریا هم در زمین کاتانیا به پیروزی 2 بر یک رسید.

کد خبر 88603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز