چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
۱ نفر

رئیس‌جمهور ترکیه سه‌شنبه ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اسرائیل در حال تحریک کشورهای منطقه برای ورودشان به درگیری‌ها است.

اردوغان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «با توهم «سرزمین موعود» دولت اسرائیلی پس از فلسطین و لبنان به وطن ما (ترکیه) توجه خواهد کرد». این را رئیس‌جمهور ترکیه بیان نمود.

به گزارش تی آر تی ورلد، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در پارلمان ترکیه هشدار داد که عواقب حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان بسیار متفاوت از اقدامات مشابه سابق خواهد بود.

وی در این باره گفت: «عواقب عملیات زمینی در لبنان مانند اشغالگری‌های سابق (اسرائیل) نخواهد بود». اردوغان در ادامه اقدامات اسرائیل در منطقه از جمله «نسل‌کشی» یک ساله در غزه و «حملات تروریستی» اخیر به لبنان را محکوم کرد و گفت رژیم صهیونیستی در تلاش برای تحریک کشورهای منطقه‌ای برای ورود به درگیری است.

رژیم صهیونیستی پس از چند حمله تروریستی در لبنان، بمباران چندین نقطه از این کشور و به شهادت رساندن صدها غیرنظامی، تهاجمات زمینی خود را در مرزهای جنوبی لبنان آغاز کرده است.
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین هشدار داد که «تجاوزات اسرائیلی، ترکیه را نیز هدف قرار می‌دهد» و متعهد شد که با تمام توان به منظور دفاع از کشور و استقلال آن در برابر تروریسم دولتی مقابله کند.

وی در این باره افزود:‌ «اشغالگری، ترور و تجاوز در یک قدمی ماست. ما با دولتی مقید به قانون مواجه نیستیم، بلکه با دسته‌ای از قاتلان طرفیم که با «خون» شکوفا می‌شوند و از «اشغالگری» تغذیه می‌کنند.»

رجب طیب اردوغان همچنین خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای جهان شد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با الکساندر ستاب، رئیس‌جمهور فنلاند اظهار داشت:‌ «از ۷ اکتبر ۹ کشور دولت فلسطینی را به رسمیت شناختند. ما درخواست خود را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهایی که این کار را تاکنون انجام ندادند، تکرار می‌کنیم.»
وی در این باره افزود که به رسمیت شناختن فلسطین در شرایطی که «سازمان‌های بین‌المللی مسئول در قبال تضمین صلح و امنیت نامؤثر هستند» اهمیت بسیاری دارد.
 

کد خبر 887082
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
    0 0
    «اشغالگری، ترور و تجاوز در یک قدمی ماست. ما با دولتی مقید به قانون مواجه نیستیم، بلکه با دسته‌ای از قاتلان طرفیم که با «خون» شکوفا می‌شوند و از «اشغالگری» تغذیه می‌کنند.»
  • آرمان IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
    0 0
    این اردوغان از اون دسته از آدم ها هستش که با گرگ دنبه میخوره و با چوپان گریه میکنه، خدا شاهده اردوغان تو دل و جونت با صهیونیستی ها هستش و فقط لب و دهنت با مسلمانان هستش. تو سفارت اون رژیم نجس رو تو ترکیه تعطیل کامل کن و درب سفارت ترکیه رو هم تو رژیم صهیونیستی ببند و بعد بیا از حقوق مسلمانان دفاع کن.