شهردار تهران امروز پس از جلسه هیات دولت در برنامه پرسش و پاسخ رسانه‌ها در حیاط هیات دولت شرکت کرد.

زاکانی

همشهری آنلاین: علی رضا زاکانی در حیاط هیات دولت به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مختلف شهر پاسخ داد. وی درباره آلودگی هوا گفت: بزرگ‌ترین موضوع ما در حوزه آلودگی هوا، برقی‌سازی تهران است. با افزایش برقی‌سازی، می‌توانیم معادله امروز حمل و نقل را بشکنیم. در حال حاضر ۳۴ درصد حمل و نقل با وسایل عمومی و ۶۶ درصد با وسایل شخصی انجام می‌شود. این اعداد باید برعکس شود. برای این موضوع ظرفیت‌های بزرگی در نظر گرفته‌ایم تا زودتر اجرایی شود و بتواند در خدمت مردم باشد.

واردات اتوبوس‌های برقی و رام‌های تراموا

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره واردات اتوبوس‌های برقی هم گفت: بخشی از خودروهای وارداتی برقی در گمرک قرار دارد. تعدادی از این خودروها شخصی و بقیه اتوبوس و تراموا است. ۲ رام تراموای سه‌واگنه قرار است وارد تهران شود تا زیرساخت‌های آن در شهر آماده شود، هم تست‌های لازم انجام شود تا اگر نتیجه خوب بود در خدمت مردم قرار بگیرد.

رایگان شدن اماکن ورزشی برای معلولان

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره رایگان شدن امکانات اماکن ورزشی برای معلولان گفت: ما همه وجودمان برای معلولان است. این موضوع را پیگیری می‌کنم تا ببینم چه می‌شود.

خرید خانه شهید رئیسی

شهردار تهران درباره مراحل خرید خانه شهید رئیسی گفت: این خانه را در دستور خرید گذاشته شده و اقدامات مربوط به آن در حال انجام است.

قرارداد با چینی‌ها شفاف است

علیرضا زاکانی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ورود سازمان بازرسی به موضوع قرارداد ۲ میلیون یورویی با چین گفت: هیچ ابهامی دراین مورد وجود ندارد و قرارداد کاملا شفاف است. هر چه که سازمان بازرسی به شهرداری تهران منعکس کرده از طرف ما پاسخ گرفته است.
شهردار تهران درباره حاشیه‌های مطرح شده درباره قراداد با چینی‌ها توضیح داد: شرکتی که به عنوان یک شرکت ساختمانی معرفی شده و ما از آنها اتوبوس خریدیم، شرکتی تامین مالی است و این موضوع هیچ ربطی به خرید خودرو ندارد. مثل خطوط ۱، ۲ و ۳ مترو که یک شرکت نظامی چینی آن را تامین مالی کرده بود.
او اضافه کرد: نکته دیگر درباره محرمانگی این قرارداد است. این قرارداد محرمانه از بعد طرف خارجی است. در دولت هم اعلام شد که برای آسیب نخوردن به موضوعات، پیگیری قرارداد فقط از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود. همه دستگاه‌های مسئول هم از قرارداد خبر دارند، هم در متن قرارداد هستند. این قراردادی است که محصول آن بسیار ارزان‌تر از حالت‌های دیگر است.

شروع عملیات عمرانی خط ۹ مترو

او با اشاره به شروع عملیات عمرانی خط ۹ مترو در چهارشنبه ۱۸ مهر گفت: خط ۹ مترو از چیتگر تا دولت‌آباد ادامه دارد. این خط شکل نعل اسبی دارد، شمالی جنوبی است و خطوط مختلف متروی شهر تهران را به هم متصل می‌کند. این خبر بسیار شیرینی است. عملیات عمرانی دو خط ۸ و ۱۰ هم قبلا شروع شده و پروژه راه‌اندازی چهارمین خط هم تا هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به هزینه ساخت این خطوط مترو گفت: هر کیلومتر خط مترو ۳ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت دارد. این خطوط بالغ بر ۴۰ کیلومتر طول دارد و هزینه ساخت آن عددی معادل ۱۲۰ همت یا بیشتر است.

کد خبر 889182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    14 5
    شهری که نه مترو درست داره نه اتوبوس و نه اماکن ورزشی مناسب چه به این کارها!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    19 4
    سرتا پاش ابهام داره.
  • جمشید IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    20 5
    اخه خرید خونه چه لزومی داره
  • جمیل اسماعیلی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    9 7
    قطعا روح مرحوم رییسی هم به عنوان یک انسان از خدمت به مردم شادتر خواهد بود.
  • مهدی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    18 5
    قرارداد با چین ابهام ندارد تابلو فروشی ابهام ندارد تراکم فروشی ابهام ندارد استخدام بستگان ابهام ندارد ووووو...تو مملکت هیچ ابهامی پیدا نمی شود.!!!
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
    16 1
    خدمت به مردم رو سر لوحه کار خود قرار دهید