یک غول روباتیک در قواره‌های انسان، آخرین چیزی است که ایلان ماسک به دنیای فناوری امروز معرفی کرده است. رونمایی از این روبات انسان‌نما به نام اپتیموس که از پس انجام هرکاری برمی‌آید، باعث شد تا کاربران رسانه‌های اجتماعی آن را با مقایسه فیلم iRobot ساخته ویل اسمیت در سال۲۰۰۴ مقایسه کنند.

روبات تسلا

به گزارش همهشری آنلاین به نقل از اینسایدر، جدیدترین نسخه روبات شرکت تسلا روز پنجشنبه هفته گذشته برای عموم مردم به اشتراک گذاشته شد. ماسک آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین محصول تسلا توصیف کرد و توضیح داد: «این روبات می‌تواند معلم باشد، از بچه‌های شما نگهداری کند، می‌تواند سگ شما را راه ببرد، چمن جلوی خانه شما را هرس کند، مواد غذایی تهیه کند، دوست شما باشد، نوشیدنی سرو کند و خلاصه هر کاری که فکرش را بکنید، انجام می‌دهد.» اپتیموس قرار است حدود ۲۰هزار تا ۳۰هزار دلار قیمت داشته باشد. ماسک پیش‌بینی کرده است که هزینه آن در طولانی‌مدت کمتر از هزینه‌های یک خودرو می‌شود.»

البته در طول معارفه، اتفاق جالبی افتاد و توجه حاضران به مکالمه بین اپتیموس و کسی که با او مصاحبه می‌کرد، جلب شد. وقتی مصاحبه‌کننده در مورد منشأ تولد اپتیموس و بزرگ‌ترین چالش روبات‌بودن سؤال کرد، اپتیموس پاسخ داد: «محل تولد من کارخانه است. آنجاست که ما را آموزش می‌دهند و قطعاتمان را تحویل می‌گیریم. آنجا جای فوق‌العاده‌ای است.»

بیشتر بخوانید:

سپس وقتی مصاحبه‌کننده پرسید: سخت‌ترین چیز در مورد روبات بودن چیست؟ اپتیموس مکثی کرد و پاسخ داد: «سعی می‌کنم یاد بگیرم که چگونه مثل شما انسان‌ها باشم و این چیزی است که من سعی می‌کنم هر روز سخت‌تر انجام دهم و امیدوارم که شما به ما کمک کنید تا به آن تبدیل شویم.»

از نظر حاضران این مکالمه هم هیجان‌انگیز بود هم ترسناک. یکی از حاضران گفت: امیدوارم آنها آرزوی تقلید از ویژگی‌های همدلانه و اجتماعی‌تر انسان‌ها را داشته باشند.

کد خبر 889993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha