شاید شما هم افرادی را در اطرافتان دیده باشید که با اینکه سنشان بالا می‌رود، اما به نظر می‌رسد جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شوند. اگر می‌خواهید با سبک زندگی این افراد آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از geediting، آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه به نظر می رسد برخی از افراد به طور معکوس پیر می شوند؟ به راحتی می توان آن را به شانس یا شاید ژن های خوب تقسیم کرد، اما همانطور که پیداست، داستان چیزهای بیشتری دارد.

این اغلب به عادت‌های خاصی مربوط می‌شود، انتخاب‌های کوچکی که روزانه انجام می‌شود که به آن‌ها کمک می‌کند نسبت به همسالان خود جوان‌تر به نظر برسند و احساس کنند.

امروز به هفت عادت از این دست می پردازیم. آنها صرف نظر از سن شما ممکن است به شما کمک کنند که سرزنده تر شوید.

۱) ورزش منظم
ضرب المثلی وجود دارد که سن فقط یک عدد است، اما این واقعیت است که سطح انرژی نقش مهمی در جوان ظاهر شدن ما در مقابل دیگران دارد.

کارشناسان این موضوع را تأیید می‌کنند و پیشنهاد می‌کنند که ورزش منظم نه تنها بدن ما را خوش فرم نگه می‌دارد، بلکه سلامت روان و سلامت کلی ما را نیز بهبود می‌بخشد. اندورفین و هورمون‌های «احساس خوب» ترشح می‌کند، و ما را سرزنده نگه می‌دارد.

افرادی که سال به سال به طور منظم ورزش می کنند، سلامت کلی بهتری دارند. این افراد ۷۵ ساله - زن و مرد - از سلامت قلبی عروقی مشابه افراد ۴۰ تا ۴۵ ساله برخوردار هستند.

پس حرکت کنید حتی اگر فقط یک پیاده روی سریع در اطراف بلوک باشد، تبدیل ورزش به یک عادت می تواند برای ظاهر و طرز فکر جوان شما معجزه کند.

۲) خواب کافی
شواهد علمی وجود دارد که از ارتباط بین خواب کافی و ظاهر جوان حمایت می کند. همانطور که محققان خاطرنشان کردند، کمبود خواب با "دایره های تیره زیر چشم، پوست رنگ پریده تر، چین و چروک/خطوط ریز بیشتر و گوشه های افتاده تر دهان" مرتبط است.

وقتی می خوابیم بدن ما به حالت ترمیم می رود. سلول‌ها بازسازی می‌شوند، بافت‌ها رشد می‌کنند و هورمون‌هایی که به رشد و تکامل کمک می‌کنند آزاد می‌شوند. به طور خلاصه، خواب به بدن ما فرصت تازه شدن و تجدید می دهد.

پس دفعه بعد که وسوسه شدید که تمام شب را بیدار باشید یا کم بخوابید، به یاد داشته باشید: بدن شما برای تجدید قوا به آن زمان نیاز دارد.

اولویت داشتن خواب باکیفیت یک عادت کلیدی در میان افرادی است که جوانتر از همسالان خود به نظر می رسند.

۳) از ضد آفتاب استفاده می‌کنند
اگر یک عادت وجود دارد که می تواند جلوی پیری پوست شما را بگیرد، محافظت از آن در برابر نور خورشید است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث بیشتر تغییرات پوستی می شود که ما آن را بخشی طبیعی از پیری می دانیم.

مهم نیست که خورشید با قدرت کامل بیرون نیامده باشد. اشعه های مضر فرابنفش می توانند از طریق ابرها و حتی شیشه نفوذ کنند و به مرور زمان به پوست شما آسیب وارد کنند.

به همین دلیل است که استفاده از ضد آفتاب هر روز، در باران یا آفتاب، بسیار مهم است. به دنبال SPF حداقل ۳۰ باشید و آن را به عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست صبحگاهی خود اعمال کنید.

دوری از آفتاب ظهر (معمولاً بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر که پرتوهای فرابنفش قوی‌ترین هستند) و پوشیدن لباس‌ها و کلاه‌های محافظ نیز می‌تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض آن کمک کند.

۴) رژیم غذایی متعادل
به قول معروف شما همان چیزی هستید که می خورید. و کسانی که جوانتر از همسالان خود به نظر می رسند، اغلب رژیم غذایی دارند که از ظاهر جوان آنها حمایت می کند.

این در مورد رژیم های غذایی مد روز یا محروم کردن خود نیست. این در مورد تغذیه بدن شما با مواد مغذی مناسب است.

کسانی که ظاهری جوان دارند اغلب رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم دارند.

این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند که به درخشندگی پوست و سلامت بدن کمک می کنند. به علاوه، آنها از مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده، شکر و الکل خودداری می کنند که می تواند منجر به پیری زودرس شود.

اتخاذ یک رژیم غذایی متعادل فقط به این نیست که جوان به نظر برسید، بلکه در مورد احساس جوانی نیز هست. وقتی بدن خود را با مواد مغذی مناسب تامین کنید، احساس انرژی و شادابی بیشتری خواهید داشت. این یک وضعیت برد-برد است!

۵) نگرش مثبت
چیزی مغناطیسی در مورد افرادی که نگرش مثبت دارند وجود دارد، اینطور نیست؟ انرژی آنها مسری است و به نظر می رسد از درون می درخشند.

کسانی که جوان تر از همسالان خود به نظر می رسند، اغلب دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی دارند. آنها ترجیح می دهند نیمه پر لیوان را ببینند و از چیزهای کوچک لذت می برند.

کارشناسان معتقدند که نگرش مثبت نه تنها ما را جذاب تر می کند، بلکه به رفاه و شادی کلی ما کمک می کند. حتی می تواند بر سلامت جسمانی ما تأثیر بگذارد.

این در مورد نادیده گرفتن چالش های زندگی یا تظاهر به اینکه همه چیز عالی است نیست. این در مورد تمرکز بر چیزهای خوب با وجود موانعی است که بر سر راه ما قرار می گیرد.

۶) ذهن آگاهی
در دنیای پر سرعت و همیشه فعال ما، گیر افتادن در شلوغی آسان است. اما آنهایی که جوانتر از همسالان خود به نظر می رسند، تمایل به تمرین ذهن آگاهی دارند.

ذهن آگاهی در مورد حضور و درگیر بودن کامل در لحظه است. این در مورد توجه به اطراف، احساسات و افکار خود بدون قضاوت است.

تمرین ذهن آگاهی می تواند استرس را کاهش دهد، حافظه کاری را بهبود بخشد و رضایت از رابطه را افزایش دهد. و همه این فواید می توانند به ظاهری جوان تر کمک کنند.

راه های زیادی برای تمرین ذهن آگاهی وجود دارد. این می تواند به سادگی چند لحظه در روز برای تمرکز بر نفس خود باشد، یا می تواند شامل تمرین های ساختارمندتری مانند مدیتیشن یا یوگا باشد.

صرف نظر از اینکه چگونه تمرین ذهن آگاهی را انتخاب می کنید، نکته کلیدی این است که آن را به بخشی منظم از روال خود تبدیل کنید.

۷) عشق به خود
عشق به خود یعنی در آغوش کشیدن خودت، با همه عیوب. این در مورد این است که با خود با مهربانی و احترام رفتار کنید و زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، خیلی به خودتان سخت نگیرید.

وقتی خودمان را دوست داشته باشیم، نشان می دهد. اعتماد به نفس ما می درخشد و انرژی جوانی خاصی را ساطع می کنیم که نادیده گرفتن آن سخت است.

اگر در جستجوی جوان‌تر به نظر رسیدن هستید، این را به خاطر بسپارید: سفر با دوست داشتن خود آغاز می‌شود. هر چیز دیگری - تغذیه سالم، ورزش منظم، مراقبت از پوست - فقط بازتابی از این عشق به خود است.

وقتی خودت را دوست داشته باشی، قابل مشاهده است. شما از درون به بیرون می درخشید و این از هر کرم یا سرم ضد پیری موجود در بازار قدرتمندتر است.

سخن نهایی: قدرت ثبات
وقتی صحبت از حفظ ظاهری جوان به میان می آید، یک عامل در بین بقیه برجسته است: ثبات.

عاداتی که در اینجا مورد بحث قرار دادیم - ورزش، خواب، رژیم غذایی، نگرش، هیدراتاسیون، تمرکز حواس و عشق به خود - راه حل های یکباره نیستند. آنها تعهدات مادام العمر هستند.

این شیوه‌ها فقط برای جوان‌تر به نظر رسیدن نیستند. آنها در مورد اتخاذ یک سبک زندگی هستند که سلامتی کلی را ارتقا می دهد. آنها در مورد انتخاب آگاهانه هر روز هستند که به سلامت جسمی و روانی شما کمک می کند.

این در مورد کمال نیست، بلکه در مورد پیشرفت است، در مورد ایجاد پیشرفت های کوچک هر روز که به مرور زمان اضافه می شود.

کد خبر 891378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha