یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

گروه شهری: رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که 72 درصد مدارس تهران قدیمی بوده و در بافت فرسوده قرار گرفته‌اند

به گزارش همشهری، روز گذشته در جلسه مشترک اعضای شورای شهر و مسئولان ارشد آموزش و پرورش شهر تهران در صحن شورا، زکریا یازرلو با اعلام این مطلب از شورای شهر و شهرداری تهران خواست تا آموزش و پرورش را در تجهیز مدارس یاری کند.

در این نشست که به دعوت شورای شهر تهران تشکیل شد، مقرر شد که میز مشترک نظام‌مند، اختیار دار و پاسخگو بین شورا، شهرداری و آموزش و پرورش تهران تشکیل شود.

در این جلسه به پیشنهاد محمد علی نجفی و پروین احمدی‌نژاد 2عضو شورای اسلامی شهر تهران در فاصله‌های زمانی 3ماهه باید این میز مشترک برای ارائه گزارش و تعاملات بین شورا، شهرداری و آموزش و پرورش تشکیل شود.

در این نشست، 30 موضوع در دستور کار قرار گرفت تا در نشست‌های مشترک بین شورا، شهرداری و آموزش پرورش مورد بررسی قرارگیرد.زکریا یازرلو رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی از شورا و شهرداری تهران خواست در زمینه تجلیل از مدارس موفق‌، مدیران و معلمان مدارس و هماهنگی در سرویس ایاب و ذهاب مدارس، آموزش و پرورش را یاری برسانند.

وی همچنین از شورا و شهرداری خواست تا در بحث زیر‌ساخت‌های فناوری نظیر تجهیز کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و... آموزش و پرورش شهر تهران را یاری رسانند.

یازرلو از وجود برخی مدارس در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: متأسفانه 72 درصد مدارس تهران قدیمی و در بافت فرسوده قرار دارند که آموزش و پرورش برای مقاوم‌سازی‌ آنها به کمک شهرداری نیازمند است.

وی افزود: مدیریت شهری به همان صورت که به مسجد به‌عنوان یک جایگاه فرهنگی، مذهبی توجه ویژه دارد و امتیازاتی را برای درآمدزایی مساجد انجام داده‌، ترتیبی اتخاذ کند تا از این امتیازات برای مدارس به‌عنوان مکان یادگیری و پرورش و آموزش انسان‌ها نیز استفاده شود.

انتقاد اعضای شورا از وضعیت مدارس

معصومه آباد عضو شورای شهر تهران و نماینده شورا در شورای آموزشی شهر تهران پس از اظهارات رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: متأسفانه در شورای آموزشی،  شهرداری را مثل یک قلک می‌بینند به‌طوری که نگاه و توقعات آموزش و پرورش از شهرداری در اعتبارات ریالی خلاصه شده است.

وی افزود: هر زمان که نیازمالی برای آموزش و پرورش پیش بیاید به سراغ شهرداری می‌آیند، درصورتی که شهرداری تهران با داشتن مراکز تفریحی، رفاهی، آموزشی و کتابخانه‌ها در سطح شهر، بستر مناسبی برای ایجاد تعامل بین آموزش و پرورش و شهرداری است.

آباد همچنین گفت: شهروندان کودک و نوجوان تهرانی بهترین ساعات اولیه زندگی‌شان را که باید تعلیم و تربیت شوند در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند اما آنچه ما دریافت می‌کنیم چیزی غیراز شادابی و تندرستی دانش‌آموزان است.

وی  افزود: متأسفانه به یک ساختمان 4 طبقه مجوز ایجاد مدارس غیرانتفاعی و... داده می‌شود درحالی‌که این اماکن فاقد فضاهای ورزشی و حرکتی مناسب هستند.
 پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز تاکید کرد: نگرش آموزش و پرورش و شورا و شهرداری باید به سمت ارائه برنامه‌های کیفی و موضوعات فاخر حرکت کند.

محمد علی نجفی دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: همان‌طور که شورای شهر نسبت به پیروزی تیم فوتبال پایتخت حساس می‌شود باید در مسائل آموزشی و پرورشی شهر نیز حساس باشد.

وی در این باره به افت تحصیلی دانش‌آموزان و نداشتن رتبه مناسب در کنکور تحصیلی اشاره کرد و افزود: متأسفانه به آموزش و پرورش اهمیت و ارزش واقعی داده نمی‌شود، در مقام بیان و در سطوح مختلف تعریف و تمجید شده ولی در عمل کمتر توجه شده است. این موضوع هم تنها به یک دولت خاص مربوط نمی‌شود این بی‌توجهی در تمامی دولت‌ها وجود داشته است.

رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز گفت: با توجه به تصویب طرح جامع شهر تهران و الزام دستگاه‌های اجرایی شهر برای تهیه برنامه 5ساله متناسب با راهبردهای طرح جامع و چشم‌انداز 20 ساله شهر تهران دستگاه‌های اجرایی نظیر شهرداری، شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق برنامه‌های خود را به شورا ارائه داده و به تصویب رساندند اما بعد از گذراندن بیش از 6 جلسه با مسئولان آموزش و پرورش متأسفانه هیچ برنامه‌ای ارائه نشده است.

وی از آموزش و پرورش شهر تهران خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد؛ چرا که بسیاری از توقعات آموزش و پرورش که امروز در جلسه مطرح شد با تنظیم این سند راهبردی حل خواهد شد.

کد خبر 89764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز