چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

تایپه: مقامات تایوان از شهروندان‌شان خواسته‌اند که از صحبت کردن در آسانسور و پله برقی جدا خودداری کنند

به گفته آنها یکی از عوامل انتقال ویروس آنفلوانزای خوکی می‌تواند عامل تنفسی باشد و از آنجایی که در آسانسور‌‌های سربسته و پله برقی تراکم جمعیت زیاد است، ویروس آنفلوانزا به آسانی انتقال پیدا می‌کند.

این ویروس به سرعت در حال شیوع است و تا کنون تعداد قابل توجهی از مردم جهان به آن مبتلا شده‌اند. گفتنی است که در قسمت‌های مختلف شهر هم پوسترهایی نصب شده است که از شهروندان می‌خواهد حتما هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانند.

خواستگاری سارق

اوهایو: جوانی که به همراه دوستانش به خانه یک زن دستبرد زده بود، هنگام خواستگاری از او به دام افتاد. این پسر 20 ساله و دوستانش در حالی که تصور می‌کردند کسی در این خانه حضور ندارد در ساعات پایانی شب با شکستن شیشه به راحتی وارد خانه شدند تا وسایل ارزشمند داخل آن را سرقت کنند.

اما ناگهان صاحبخانه که یک زن بود سررسید و سارقان با مشاهده او پا به فرار گذاشتند. البته آنها نتوانستند چیزی سرقت کنند. اما پس از چند روز سارق 20 ساله با پای خودش به این خانه بازگشت تا از مالک آن خواستگاری کندکه در همین زمان مالک او را شناخت و پلیس را خبر کرد.

این سارق جوان به خبرنگاران گفت که همسرش را انتخاب کرده و قصد ندارد نظرش را در این مورد تغییردهد و پس از آزادی از زندان بار دیگر از او خواستگاری خواهد کرد. البته مالک خانه اعلام کرده که از این سارق متنفر است.

قهوه اجباری

کانبرا: شیوع بی‌خوابی در صنف پزشکان باعث شده تا اخیرا به این گروه توصیه شود تا دست‌کم 6 فنجان قهوه در روز بنوشند تا از دچار شدن به خواب آلودگی در شیفت‌های طولانی جلوگیری کنند.

به گفته متخصصان، هوشیاری پزشکان در زمان رسیدگی به بیماران اهمیت بسیار زیادی دارد و از همین رو باید اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورند. این در حالی است که کافئین به هوشیار ماندن مغز کمک می‌کند و با وجود تاثیر فوق‌‌العاده، قیمت گرانی ندارد.

از سوی دیگر قهوه در مقایسه با دارو‌هایی که فرد را هوشیار نگاه می‌دارند، پیامد‌های مخرب کمتری برای بدن به همراه دارد. این در حالی است که گاهی پزشکان در استرالیا ناچار می‌شوند تا 80 ساعت هم در شیفت کاری‌شان باقی بمانند و خستگی و خواب آلودگی ناشی از این مدت طولانی به طور مستقیم سلامت بیماران آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرقت عابربانک بیمارستان

پنسیلوانیا: 2 سارق جوان در اقدامی عجیب توانستند دستگاه عابر بانک یک بیمارستان را سرقت کنند. این سارقان در روشنایی روز و بدون اینکه صورت خود را پوشانده باشند وارد بیمارستان شدند و به عابربانک که در قسمتی خلوت از بیمارستان قرار داده شده بود، نزدیک شدند. آنها در چند دقیقه قسمتی از عابر بانک را که به ذخیره پول اختصاص داشت از آن جدا کرده و از بیمارستان خارج شدند.

فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته به خوبی نشان می‌دهد که آنها به طور کامل به نحوه از کار انداختن آژیر خطر این دستگاه و باز کردن قطعات آن با ابزار ساده آشنایی داشتند. گفتنی است که آنها توانسته‌اند با 96 هزار دلار پول فرار کنند و با وجود اینکه تصاویر آنها در رسانه‌ها منتشر شده، هنوز فردی آنها را  شناسایی نکرده است. شاید به همین دلیل است که آنها تا به حال به دام پلیس نیفتاده‌اند.

کد خبر 90119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز