همشهری آنلاین: سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که سخنگوی اصلی و چهار تن از فرماندهان ارشد طالبان توسط ماموران دولتی دستگیر شده‌اند

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال "اطهر عباس"، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که در نخستین مورد از بازداشت گروهی از رهبران گروه طالبان پاکستانی در دره سوات، واقع در شمال غرب این کشور، سخنگوی اصلی و چهار تن از فرماندهان ارشد این گروه توسط ماموران دولتی دستگیر شده‌اند.

سخنگوی ارتش پاکستان در مورد محل و نوع عملیات منجر به دستگیری این افراد توضیح بیشتری نداد و تنها گفت که این بازداشت‌ها نتیجه عملیات موفقیت‌آمیز در منطقه بوده است.

وی گفت که مسلم‌خان، سخنگوی طالبان در سوات، و محمود خان، دو تن از بازداشت شدگان هستند که دولت پاکستان برای اطلاعات منجر به کشته‌شدن یا بازداشت آنان حدود یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرده بود.

منطقه دره سوات در سال 2007 و گسترش فعالیت شورشیان مسلح تحت فرمان "مولانا فضل الله"، روحانی بینادگرا، عملا از دست دولت مرکزی خارج شد.

دولت پاکستان جایزه‌ای به مبلغ 600 هزار دلار برای دستگیری فضل‌الله تعیین کرده است.
از مسلم خان به عنوان معاون اصلی مولانا فضل الله و یکی از تندروترین اعضا و سخنگوی اصلی گروه تحت فرمان او نام برده می‌شود و محمود خان هم در فهرست اسامی افراد تحت تعقیب دولت پاکستان، در رده چهارم قرار دارد.

کد خبر 90165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز