گروه اقتصادی: معاون بین‌المللی شرکت او ام وی اتریش و قائم مقام شرکت خط لوله نابوکو گفت حضور ایران در این طرح ضروری است ولی درصورت نبود ایران نیز این طرح سود آور است.

 به گزارش همشهری یوهان گالیستل همچنین از تمایل روسیه برای حضور در این طرح اظهار بی اطلاعی کرد و گفت این طرح برای تأمین گاز کشورهای عضواز منابع جمهوری آذربایجان ،ایران ،مصر و درصورت امکان عراق است.
وی با تأکید براینکه شرکت مجری طرح خط لوله دخالتی در مذاکرات میان طرفین مصرف کننده و یا تولید کننده گاز ندارد و شرکت به عنوان یک خط لوله ترانزیت عمل می‌کند گفت :دارندگان گاز و متقاضیان خرید آن بطور مستقل با یکدیگر مذاکره وبه توافق خواهند رسید.
وی در پاسخ به این سئوال که برخی مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که درصورت توافق ایران با هند و پاکستان برای صادرات گاز دیگر منابع کافی برای صادرات از ایران به اروپا باقی نمی ماند ضمن تأیید ضمنی این امر خاطرنشان کرد : این به سیاست های ایران وابسته است که می‌خواهد در این زمینه با اروپا همکاری کند و یا با کشورهای هند و پاکستان.
وی درمقاله ای که درهمایش بین‌المللی نفت و گاز ارایه کرد نقش ایران با ذخایر قابل توجه گاز طبیعی را به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی نیاز خط لوله انتقال گاز به اروپا (نابوکو) دانست.
خط لوله نابوکو با مشارکت پنج شرکت از کشورهای ترکیه، بلغارستان ،رومانی و اتریش در دست احداث است و هدف اولیه آن تامین گاز مورد نیاز کشورهای یادشده است.
کد خبر 9021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز