جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

ناپل: یک باند مافیا در شهر ناپل ایتالیا برای باج گرفتن از شهروندان دست به ابتکار جالبی زده.

اعضای این باند در محل زندگی خود یک سوسمار 40 کیلوگرمی به طول یک متر و 70سانتی‌متر نگهداری می‌کردند و هر یک از مغازه‌داران شهر که از پرداخت باج به آنها خودداری می‌کرد کارش به مقابله با سوسمار  می‌کشید.

به عبارتی دیگر اعضای باند مافیا این سوسمار را در مغازه فردی که از پرداخت باج خودداری می‌کرد رها  می‌کردند. این سوسمار با خرگوش و موش تغذیه می‌شد و از آمریکای لاتین به ایتالیا قاچاق شده بود. پلیس می‌گوید هنوز نتوانسته معمای چگونگی انتقال این سوسمار را از آمریکای لاتین به ایتالیا کشف کند.

سرقت شیک با هلی‌کوپتر

استکهلم: سارقان در شهر استکهلم سوئد با استفاده از یک هلی‌کوپتر اقدام به سرقت کردند. این سارقان با هلی‌کوپتر کنار خزانه یک فروشگاه فرود آمدند و با شکستن پنجره خزانه وارد این مکان شدند و گونی‌های اسکناس‌ را به داخل هلی‌کوپتر انتقال دادند.

آنها سپس با هلی‌کوپتر از محل ارتکاب سرقت گریختند. البته پلیس قصد داشت با یک هلی‌کوپتر به تعقیب سارقان بپردازد اما در نزدیکی هلی‌کوپتر پلیس شهر استکهلم یک بسته مشکوک قرار داده شده بود و پلیس بیم‌ آن را داشت که با روشن شدن هلی‌کوپتر، بسته مشکوک منفجر شود.

به همین دلیل پلیس این شهر از شهر همسایه خود درخواست هلی‌کوپتر کرد که این تاخیر باعث شد سارقان به راحتی پول‌ها را به سرقت ببرند. البته پلیس موفق به یافتن هلی‌کوپتر سارقان در حومه شهر شده است اما اثری  از سارقان نیست. افرادی که در مورد این سرقت اطلاعات مفیدی به پلیس بدهند، مژدگانی خواهند گرفت.

نوزاد سنگین وزن

جاکارتا: دیروز یکی از بیمارستان‌های شهر جاکارتاپایتخت اندونزی، صحنه گردهمایی مردم این شهر برای تماشای سنگین‌ترین نوزاد متولد شده در تاریخ این کشور بود. این نوزاد در بدو تولد 8 کیلو و 700 گرم وزن داشت که عنوان سنگین‌ترین نوزاد تاریخ اندونزی را به خود اختصاص داد.

این نوزاد با انجام عمل سزارین به دنیا آمد و قد او در زمان تولد   62 سانتی‌متر بود. پزشکان می‌گویند علت تولد این نوزاد سنگین وزن، مبتلا بودن مادر 41ساله‌اش به بیماری دیابت بوده است.

به عبارتی دیگر با توجه به اینکه گلوکز موجود در بدن مادر بسیار بالاتر از حد استاندارد بوده به همین دلیل جنین بیش از حد وزن گرفته است. پیش از این سنگین‌ترین نوزاد کشور اندونزی 6 کیلو و 700 گرم وزن داشت که در سال 2007 چشم به جهان گشود. در حال حاضر رکورد سنگین‌ترین نوزاد تاریخ جهان 10 کیلو و 400 گرم است اما این نوزاد در سال 1879، 11 ساعت بعد از تولد جان باخت.

قوانین عجیب

نیویورک: اخیرا شورای شهر یکی از شهرهای آمریکا قوانین عجیبی را به تصویب رسانده است که اعلام این قوانین از رسانه‌های گروهی تعجب شهروندان را برانگیخته است. عجیب‌ترین قانون تصویب شده مربوط به گردهمایی پیرمردهای بازنشسته است.

در این گردهمایی که هر هفته یک‌بار برگزار می‌شود بازنشسته‌ها مقابل کتابخانه شهر با هم گپ می‌زنند و در حین گپ زدن چای و قهوه می‌نوشند. اما از این پس نوشیدن چای و قهوه گرم ممنوع اعلام شده است.

استدلال شورای این شهر برای تصویب این قانون این است که احتمال دارد لیوان از دست پیرمردها بیفتد و نوشیدنی گرم روی بدن کودکان در حال بازی مقابل کتابخانه بریزد. قانون عجیب دیگر ممنوعیت شنا در طول استخر شهر است.

با توجه به اینکه احتمال گرفتگی عضلات شناگران وجود دارد به همین دلیل آنها تنها مجاز هستند عرض استخر را شنا کنند تا احتمال گرفتگی عضلات و غرق شدن آنها کاهش یابد.

کد خبر 91167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز