سطرهایی از این شماره:
شاعری که داستان میگفت، داستان همشهری، رویکردی سهل و ممتنع به داستان دارد و میکوشد به دور از گرایشهای خودنمایانه و نچسب به ذائقه عمومی، قصههایی را برای خوانندگان خود تعریف کند که هم لذت داستان را داشته باشند و هم حدی از وزانت ادبی در آنها رعایت شده باشد.
این کتاب پذیرای داستانهای خوب و خواندنی از نویسندگان فارسیزبان ایران و دیگر حوزههای تمدنی زبان فارسی است که بتواند بر ایجاد یک جریان ادبی بومی و ساده، سالم و کامل، خواندنی و ماندنی تأثیرگذار باشد...
عنوانهایی از این شماره:
شاعری که داستان میگفت/ قصه زندگی شاعرانه یک بیژن نجدی
همپای مسافر اردیبهشت/ حاشیهنگاری سفر رهبر به کردستان
در جستوجوی وطن از دسترفته/پرونده بازخوانی کتاب « بیوتن»
مردی با حاشیههای فراوان
ماهی قلاب کسی را میگیرد که بخواهدش
بیوطن از تمام زمین بینصیب است
هبوط از عالم آرمان به عالم واقعیت
زبان این بیوتن زنده است
«وطن»، نه «وتن»!
طعم رمان در کلام دیگران
درباره نویسندهای که خوب میداند!
امیرخانی و بیوتن در محاق نمودار
داستان مادر بودن و دیگر هیچ/ بازخوانی رمان «خالهبازی»
عشق شیرین/بازخوانی رمان «دشتبان»
یک آه بدرقه راه/بازخوانی رمان «کتاب آه»
سلیمان و انگشتر و دیو
خانه به خانه/ احمد بیگدلی
مسیح من خداحافظ/ راضیه تجار
آخرین نفر/ مهدی قزلی
چند تا مساله/ جان آپدایک/ ترجمه: مصطفی مستور
حمله از فضای خارجی/ استیون میلهاوسر/ ترجمه: علی فارسینژاد
مشت و خاک/ علی حجازی/ ترجمه: محمدرضا زائری
سیندرلا 10 سال پس از ازدواج/ چیستا یثربی
دردناکترین داستان عالم/ فتحالله بینیاز
بازی دلتنگی/ علیرضا محمدینیا
قطار چهار و بیست دقیقهی عصر/ فرهاد جعفری
قاعده مروت/ انتخاب و ویرایش اکرم کریمزاده
نویسنده باید با مردم زندگی کند/توصیههای احمد دهقان در نویسندگی
اخلاق حرفهایها/ 7عادت نویسندگی از نویسندگان بزرگ
زمینه داستان فراتر از یک مکان/ 5 کارکرد اصلی زمینه (setting) داستان
خاطرهای بهخاطر این کتاب/ خاطراتی از محمدرضا بایرامی، محمدعلی شامانی، بلقیس
سلیمانی و ناتاشا امیری درباره یکی از آثارشان
اینجا هر کس جیرهای دارد/ گشتی در پایگاه اینترنتی «جیره کتاب»
علی کوچولو/ محسن حسام مظاهری
رمانتیسیسم/ عشق دخترکان دمبخت/بررسی کاملا جدی مکتب رمانتیسیسم
می نخورید، هی بخورید/نامه یک خیرخواه آثار ادبی در اصلاح رباعیات خیام نیشابوری
چگونه یک کتاب پرفروش میشود/ بررسی علل چگونگی پرفروششدن یک کتاب
کلیدهای طلایی فروش کتاب/ دلایل پرفروش شدن یک اثر در نظرکارشناسان
خواننده، همان مشتری است/ چرا نثر ساده ادبیات باعث فروش آنها میشود؟
نام و نان/ تاثیر نویسنده و نامش به مثابه یک برند
چریکها کتابمیخوانند/ مخاطبها چطور بر فروش تاثیر میگذارند؟
برای اینکه ویرجینیا زنده بماند/ شیوههای تبلیغاتی با نگاه به تبلیغات هریپاتر
سوار بر اسب سفید رسانه/ حاشیهای بر نقش رسانهها در فروش کتاب
من را بگذار تو لیست/ فهرست؛ یکی از بازیهای اصلی رسانهای
موفقیت با یک فرمول/ نمونهای از نقش بنگاهها در فروش کتاب
سه زن با کتابهای زیاد/ بررسی شباهتهای 3رمان ادبیات داستانی
پرفروشهای تاریخ ایران
اینزنها قسمت سوم:/ چه کسی سارای من را جابهجا کرد و بوی اسفند و آدمک گودیناف