سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد به علت انتقاد از داور بازی با ساندرلند، از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس با محرومیت روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از مطبوعات بریتانیا، "سرآلکس فرگوسن " که شاگردانش در دور سوم لیگ قهرمانان اروپا و از گروه دوم، در ورزشگاه دینامو شهر مسکو به مصاف زسکا خواهند رفت، به علت انتقاد و تهمت‌هایی که به آلن ویلی، داور دیدار تیمش با ساندرلند در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس زد، به دو جلسه عدم همراهی در لیگ برتر محروم شد.

یک مقام این سازمان اعلام کرد جریمه مذکور با توجه به عذرخواهی و پوزش فرگوسن پس از انتشار اظهاراتش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ‌با این جریمه تلاش شد تا به مربی باتجربه منچستر و همکارانی نظیر او فهمانده شود در مقابل چشم رسانه‌ها حق ابراز نظر و عقیده درباره داوری را ندارند.

مربی 67 ساله اسکاتلندی که از سال 1986 هدایت اولدترافوردی‌ها را برعهده دارد، پس از تساوی با ساندرلند از فرط عصبانیت از کوره در رفت و با لحن انتقادی اظهار داشت: "داور مسابقه مناسب این بازی نبود. ویلی آمادگی کافی برای هدایت و کنترل این دیدار را نداشت. مقابل حریف، داور از صحنه‌ها فاصله داشت. در حالی که سرعت بالای بازی طلب می‌کرد با شرایط و وضعیت این بازی،‌ در میدان حضور می یافت. ما داوران بسیاری را در لیگ‌های خارجی مشاهده می‌کنیم که کاملا آماده هستند. خود ما اینجا برخی از آنان را داریم؛ ولی داور این بازی آماده نبود. او اگر می خواست به بازیکنی کارت بدهد،‌ حداقل 30 ثانیه وقت تلف می‌کرد تا اخطار دهد."

پس ازاین اظهارات بحث‌انگیز، فرگوسن تهدید شد که با جریمه مالی و محرومیت روبرو خواهد شد. آلن لایتون، سخنگوی اتحادیه داوران در این‌باره اظهار کرد: ‌"جریمه نقدی یا محرومیت از نشستن روی نیمکت برای اظهارات نادرست فرگوسن کافی نیست. باید سرمربی منچستر با جریمه و یا محرومیتی سنگین‌تر روبرو شود."

البته با انتشار این اظهارات سرمربی منچستر نیز اظهار پشیمانی کرد و گفت: "‌از مارک ویلی پوزش می‌خواهم. با حرف‌های تندی که علیه او زدم، باعث شدم لطمه ببیند. از این بابت خیلی متاسفم. به هیچ وجه قصد زیر سئوال بردن این داور را نداشتم و نمی‌خواستم از کمیسیون داوری لیگ انتقاد کنم. از بابت اتفاقاتی که در بازی با حریف رخ داد، ناراحت بودم و از این بابت معذرت می‌خواهم."

براساس حکم وضع‌شده، فرگوسن امکان اعتراض به این رای را دارد.

کد خبر 93275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز