یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: هر پروژه یا طرحی که در سطح شهر انجام می‌شود باید پیوست اجتماعی داشته باشد

و این پیوست اجتماعی توسط دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران انجام می‌شود.

سید رضا مصطفوی، مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: تهیه پیوست اجتماعی برای بررسی پیامد‌های منفی طرح‌هایی که در سطح تهران انجام می‌شود از جمله کارهایی است که این دفتر انجام می‌دهد.

در پیوست اجتماعی راهکارهایی برای حل مشکلات احتمالی پیش و پس از پروژه‌ها ارائه می‌شود. این پروژه‌ها شامل هر گونه طرحی است که در حوزه‌های اجتماعی مانند احداث کتابخانه، تغییر ساعت کار، احداث معبر عمومی و... می‌شود.

پیوست اجتماعی در 3 مرحله شکل‌گیری ایده، شروع طرح و اتمام پروژه اجرا می‌شود. هر پروژه‌ای که از شهرداری به این دفتر ارجاع شود براساس مصوبه شورای شهر باید مورد ارزیابی اجتماعی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تهیه پیوست فرهنگی مدت زمان زیادی نیست که در کشور راه‌اندازی شده، افزود: ابتدای کار مهم‌ترین مشکل نیروی انسانی مجرب بود که از سال گذشته تا‌کنون 120 نفر در این دفتر برای ارزیابی پروژه‌ها آموزش داده شده‌اند.

دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری همچنین نیروهای آموزش دیده را رتبه‌بندی کرده و برای انجام پیوست‌های اجتماعی به سازمان‌های مختلف در شهرداری معرفی می‌کند. در آینده نزدیک این دفتر مرجعی برای رتبه‌بندی پژوهشگران اجتماعی خواهد شد تا مانند نظام پزشکی که مرجعی برای پزشکان است، عمل کند.

مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران در مورد افکارسنجی این دفتر گفت: نظر و میزان رضایت شهروندان در مورد پروژه‌ها و طرح‌های شهری در نمره شهرداران مناطق تاثیر مستقیم دارد. براساس دستورالعمل شهرداری 30 درصد از نمره مدیران شهری بستگی به میزان رضایت شهروندان از پروژه‌ها دارد.

کد خبر 93669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز