دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح مبارزه با اراذل و اوباش تا 5 آذر ماه سال جاری در تهران بزرگ اجرا می‌شود.

محمود سالارکیا، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در جلسه اخیر ستاد مبارزه با جرائم خاص مقرر شد، به منظور افزایش امنیت اجتماعی در تهران بزرگ طرح مقابله با اراذل و اوباش از پنجم آذرماه تا پنجم دیماه به اجرا درآید.

سالارکیا هدف از انجام این طرح را مبارزه با کسانی که با هنجارشکنی مرتکب جرایمی چون؛ شرب خمر، مزاحمت نوامیس، قدرت‌نمایی با چاقو، قمه و غیره، نزاع دسته جمعی و اخلال در نظم عمومی می شوند بیان کرد.

وی ادامه داد: کسانی که اقدام به تهیه، توزیع و فروش نوار و لوح فشرده از روابط خصوصی افراد می‌کنند نیز در زمره این متخلفان هستند.

به گفته معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، فصل 18 قانون مجازات اسلامی به این موارد اشاره دارد و با کسانی که چنین اعمالی را مرتکب می شوند بر اساس قانون برخورد می شود.

وی با در خواست از مردم برای مبازه با این جرایم گفت: مردم می توانند بدون ذکر نام و مشخصات خود موارد وجود افراد مخل آسایش عمومی را با پلیس 110 در میان گذاشته و ضمن معرفی این افراد یقین داشته باشند که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تا برقراری امنیت کامل و دستگیری مجرمان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

سالارکیا همچنین یکی از ویژگی های مؤثر طرح مبارزه با اراذل و اوباش را شناسائی این مجرمان، تشکیل پرونده و سجل شناسایی آنان بیان کرد که امر دستگیری آنان را در مواقع بروز جرم تسهیل می کند.

وی همچنین بیان کرد: با دستگیری مجرم، عکس مجرم در سوابق وی ضبط می شود و سپس تلاش برای تنبیه وی انجام می‌ گیرد، اما در صورت تکرار جرم و دستگیری با وی برخورد قانونی می شود.

وی در خاتمه سخنان خود به مردم اطمینان داد، به دور از هر واهمه ای در معرفی این افراد به نیروی انتظامی، پلیس 110 و دستگاه قضایی در ریشه کنی اراذل و اوباش از چهره شهر تهران همکاری کنند.

کد خبر 9481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز