صاحبان خودروهای گران‌قیمت کمتر تخلف می‌کنند؛ چرا که اگر خودروی آنها آسیبی ببیند و یا پلیس خودروی آنها را توقیف کند، خسارت بیشتری متوجه آنها می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی ضمن بیان این نکته افزود: امروز سهم بزرگی از تلفات رانندگی را خودرو‌های فرسوده دارند و سهم خودروهای مدل بالا (83 به بالا) تنها 10 درصد از تصادفات است درحالی‌که جمعیت آنها بالای 60‌درصد از تعداد کل خودروهاست.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم تصریح کرد: از طرفی خودروهای فرسوده که تعدادشان حدود یک میلیون خودروست، در 50 درصد تصادفات نقش دارند.

وی در پایان مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران در ارزیابی از کیفیت خودروهای داخلی و ارتباط آن با تلفات انسانی تصادفات، گفت: قطعا ترمز خوب، کمربند خوب، بدنه قوی و ایربگ در کاهش ضریب تلفات مؤثر است اما در هیچ جای دنیا هم اینگونه نیست که همه خودرو‌ها 6 ایربگ و یا بهترین ترمزها را داشته باشند.

حقیقت این است که ما از وضع فعلی خودروسازان داخلی در این زمینه رضایت نداریم اما باید قبول کنیم که آنها تحت فشار قانون و پلیس همواره گام‌های مثبت و رو به جلویی برداشته‌اند که باز هم راضی‌کننده نیست.

وی ادامه داد: هنوز ترمز ای‌بی‌اس که قانونی است به‌طور صددرصد در کشور پیاده نشده است یا اساسا ترمز ای‌بی‌اس هم اگر به‌خودرویی چون پراید بسته شود، خودرو وقتی واژگون می‌شود، کمربند و ایربگ هم تاثیری در میزان تلفات نخواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سؤال که برای کنترل ورود مشروبات‌الکلی به کشور چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد: چندین سال است که مجرای اصلی ورود مشروبات‌الکلی به کشور، مرزهای غربی و به‌خصوص مرزهای ما با کردستان عراق است که برای حل این مشکل، هم‌ با حکومت عراق و هم حکومت کردستان عراق رایزنی کرده‌ایم.

البته به‌رغم اینکه 80 درصد مشروبات الکلی ما از مرزهای حکومت اقلیم کردستان وارد می‌شود، مسئولان این حکومت تاکنون اقدام مثبتی در این رابطه انجام نداده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره آمار کشفیات مواد‌مخدر و مشروبات الکلی کشور در سال‌جاری، اظهار کرد: نسبتی که ما همیشه کشف می‌کنیم، حدود یک سوم تا یک چهارم واردات به کشور است و این مسئله در بخش مواد‌مخدر هم وجود دارد.

کد خبر 95090

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز