سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: 4 عضو یک شرکت گلدکوئیستی وقتی متوجه شدند وعده‌ و وعید سرشاخه‌های این شرکت، پوچ و توخالی بوده است، نقشه انتقام‌جویانه خشنی را طراحی کردند.

آنها با تهیه قمه و شمشیر به دفاتر محل فعالیت این شرکت حمله می‌کردند و دست به زورگیری‌های میلیونی می‌زدند.

بعد از ظهر 20 مهرماه امسال، وقتی یک خودروی پژو 206 نقره‌ای مقابل یک مجتمع تجاری در ستارخان توقف کرد، 4 مرد جوان از آن پیاده شدند و قدم به داخل مجتمع گذاشتند. آنها با عجله خود را به یکی از واحدهای این مجتمع رساندند و وارد آنجا شدند.

در حالی که حدود 40 مرد و زن در این واحد تجاری حضور داشتند، مردان جوان با شمشیر و قمه به تهدید آنها پرداختند و همه پول‌های طعمه‌هایشان را سرقت کردند. اما زمانی که قصد داشتند آنها را در یکی از اتاق‌ها حبس کنند، ناگهان هدف حمله طعمه‌های خود قرار گرفتند و درگیری شدیدی بین آنها درگرفت.

به‌دنبال سر و صدای زیادی که از این واحد تجاری به گوش می‌رسید، همسایه‌ها با پلیس تماس گرفتند، اما قبل از حضور ماموران در محل، 4 جوان زورگیر به طرف در خروجی ساختمان گریختند و قصد فرار داشتند که شاهدان ماجرا موفق شدند یکی از آنها را دستگیر کنند.

بعد از حضور ماموران کلانتری 118 ستارخان در مقابل این مجتمع، جوان دستگیر شده به‌خودروی پلیس منتقل شد و دقایقی بعد در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

راز شرکت هرمی

مرد جوان که کامران نام دارد در جریان بازجویی‌ها رازی را فاش کرد که باعث شکل‌گیری پرونده عجیبی شد. او به ماموران گفت: چندی پیش من و 3 نفر از دوستانم از طریق مرد جوانی در جریان فعالیت یک شرکت هرمی قرار گرفتیم که سرشاخه‌های آن مدعی بودند ظرف یکسال فعالیت در این شرکت، تمامی اعضا میلیونر خواهند شد.

ما هم با وسوسه رسیدن به سود میلیونی و داشتن زندگی راحت به عضویت این شرکت درآمدیم. من و دوستان برای اینکه بتوانیم در این شرکت فعالیت کنیم، 20 میلیون تومان به سرشاخه‌ها پرداخت کردیم و امیدوار بودیم ظرف یکسال، به سود هنگفتی دست پیدا کنیم.

اما بعد از پرداخت پول، هرچه صبر کردیم نه تنها سودی به ما تعلق نگرفت بلکه وقتی برای پس گرفتن پولمان نزد سرشاخه‌ها رفتیم، دست خالی برگشتیم. ما که همه سرمایه‌مان را از دست رفته می‌دیدیم، تصمیم گرفتیم با توسل به زور پولمان را پس بگیریم و این شروع زورگیری‌های ما بود.

پول به شرط چاقو

مرد جوان ادامه داد: ما که از محل‌های فعالیت اعضای این شرکت با خبر بودیم دست به کار شدیم و با تهیه چاقو و قمه سرقت‌هایمان را شروع کردیم. ابتدا به یکی از دفاتر شرکت در مرکز شهر رفتیم و با تهدید چاقو و شمشیر، پول‌ها، گوشی تلفن همراه و طلاهای تمامی کسانی را که در آنجا فعالیت می‌کردند سرقت کردیم.

بعد از آن هم به 5 دفتر دیگر دستبرد زدیم اما زمانی که قصد سرقت از هفتمین دفتر را داشتیم، من دستگیر شدم.  بعد از اعترافات این مرد به دستور قاضی قیصری، بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی تهران، تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان او آغاز شد.

ماموران با سرنخ‌هایی که عضو دستگیر شده باند در اختیارشان قرار داده بود، موفق شدند مخفیگاه دیگر متهمان را شناسایی و 2 همدست دیگر کامران را نیز دستگیر کنند.

با کشف 40 دستگاه گوشی تلفن همراه و مقدار زیادی پول و طلای مسروقه در مخفیگاه متهمان، هر دوی آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و جست‌وجو برای دستگیری عضو فراری که راننده پژو 206 نقره‌‌ای بود، ادامه یافت.

در حالی که مشخصات خودروی این مرد به تمامی تیم‌های گشت پلیس مخابره شده بود، نهم آبان‌ماه امسال ماموران موفق شدند این خودرو را در حوالی میدان آزادی شناسایی کنند و به این ترتیب آخرین عضو باند نیز دستگیر شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمامی اعضای این باند هم محلی بوده و سال‌ها سابقه دوستی با همدیگر داشته‌اند.

وی ادامه داد: سارقان که خودشان از اعضای فریب خورده یک شرکت‌ هرمی هستند، تا‌کنون به 7 فقره زورگیری با این شگرد اعتراف کرده‌اند اما از آنجایی که فعالیت مالباختگان در این شرکت‌ها غیرقانونی است، تنها شاکیان 2 فقره از این سرقت‌ها حاضر شده‌‌اند از متهمان شکایت کنند.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه ارزش اموالی که از سوی متهمان به سرقت رفته به بیش از 100 میلیون تومان می‌رسد، افزود: هم‌اکنون برای تمامی اعضای این باند قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 95486

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز