منصور پورحیدری: تیم ملی ما به تغییرات اساسی نیاز داشت. تغییراتی که از زمان مربیگری علی دایی شروع شد.

 معتقدم با رفتن بازیکنان باتجربه‌ای مثل مهدوی‌کیا، هاشمیان، کریمی و حتی خود علی دایی مربیان تیم ملی می‌بایست به بازیکنان جوان میدان می‌دادند. قطبی این کار را انجام داده است.

در بازی‌های اخیر، تیم ملی با نظم بهتری نسبت به قبل بازی کرد. البته در حال حاضر نمی‌توان قضاوت درستی راجع به عملکرد افشین قطبی داشت چون او باید در شرایط مسابقات متعددی قرار بگیرد اما آنچه که به نظر من اهمیت دارد میدان دادن به بازیکنان جوان است. به نظرم قطبی ضرورت ایجاد تغییر نسل را به خوبی درک کرده است.

امیدوارم میدان دادن به بازیکنان جوان آن قدر ادامه پیدا کند که قطبی به ترکیب نهایی خود برسد. اما درباره تیم ملی نکته مهمی وجود دارد؛ ما در خط حمله مشکل داریم. وقتی به بازی‌های تیم ملی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که افشین قطبی بیش از هر چیز دیگری باید روی مشکلات خط حمله کار کند. با همه این حرف‌ها معتقدم کریم انصاری‌فر آینده خوبی خواهد داشت. البته اگر قدر توانایی‌های خود را بداند.

این بازیکن پتانسیل پیشرفت را دارد اما نباید تنها به ساختن و آماده کردن یک مهاجم برای تیم ملی اکتفا کنیم. باید به مهاجمان بیشتری میدان بدهیم. امیدوارم قطبی به زودی مشکلات خط حمله تیم ملی را حل کند. اگرچه من معتقدم تیم ملی در بازی‌های اخیر نشانه‌هایی از تغییر و پیشرفت را داشته است. نکته دومی که قصد دارم به آن اشاره کنم این است که قطبی می‌تواند با انتخاب یک دستیار ایرانی با شناخت بیشتری نسبت به تیم ملی اهداف خود را دنبال کند.

هرچند که او علاقه‌ای در این خصوص از خود نشان نداده و قصد دارد با همین دستیاران خارجی خود به کارش ادامه دهد اما با این حال به او پیشنهاد می‌کنم با انتخاب یک دستیار خوب و شایسته داخلی، شانس بیشتری را برای شناخت تیم ملی به دست آورد.

کد خبر 95690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز