گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برنامه‌های مختلف شهرداری به مناسبت عید غدیر خم در مناطق 22گانه تهران خبر داد.

محمد هادی ایازی با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن هفته ولایت، ستاد هماهنگی ویژه برنامه‌های هفته ولایت طبق مصوبه شورای‌عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران تشکیل شد، گفت: به این مناسبت و در شب و روز عید غدیر در همه نواحی شهر تهران، یک سامانه نشاط برای شهروندان برپا شده و مسابقه‌های ورزشی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و والیبال برای خواهران و برادران با عنوان جام ولایت در مناطق برگزار می‌شود.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی اجتماعی مقاله نویسی، حکمت‌های نهج‌البلاغه و موضوعات مرتبط با هفته ولایت با محوریت کودکان و نوجوانان و تجلیل از سادات به‌ویژه خانواده شهدا، نخبگان و قهرمانان سطح مناطق در هر محله با محوریت مساجد از دیگر برنامه‌های این هفته است.

ایازی از برپایی برنامه در خم پنهان به این مناسبت خبر داد و گفت: این برنامه شب شعر و مدیحه سرایی است که با حضور شاعران و مدیحه‌سرایان در مناطق برگزار خواهد شد.

مسابقات مختلف فرهنگی و هنری

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در مناطق 22گانه گفت: مسابقه حفظ کامل خطبه غدیر با مشارکت بنیاد بین‌المللی غدیر و برپایی همایش غدیریه با حضور نخبگان و ائمه جماعات از جمله این برنامه‌هاست.

ایازی خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای شادی و معنویت شهروندان، برنامه‌های فرهنگی در همه اماکن حتی میادین میوه و تره‌بار هم برگزار خواهد شد. همچنین اداره کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری نیز جشن عید تا عید را به‌مناسبت هفته ولایت در مدارس تحت پوشش شهردار مدرسه و شهردار خانواده برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران گفت: این سازمان علاوه بر نصب بنرهای تبریک در پایانه‌ها، به پخش سرودهای مرتبط با این موضوع می‌پردازد و ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی نیز در محوطه پایانه‌ها برگزار می‌شود.

همچنین ایازی از اهدای بلیت رایگان به دارندگان نام علی خبر داد و گفت: به مناسبت عید غدیر سازمان پایانه‌ها به دارندگان نام‌های علی یا ترکیبی از نام علی بلیت رایگان به مقصد شهرهای مختلف کشور را اهدا می‌کند.

در همین ارتباط معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 درباره ویژه برنامه‌های این منطقه گفت: برنامه‌های فرهنگی و مراسم جشن ولایت در محله‌های غرب تهران برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها شامل برگزاری مراسم جشن سامانه نشاط همزمان با شب و روز عید غدیر، جشن سادات با هدف تجلیل از سادات و برگزاری مسابقات ورزشی در قالب جام ولایت است.

بازدید از خانواده‌های شهدای سادات

همچنین در منطقه 6 برنامه‌های بازدید از خانواده شهدای سادات، جشن تجلیل از سادات، جشن عید تا عید در مساجد منطقه، اهدای بسته فرهنگی ویژه سادات در نواحی، توزیع بروشور مناسبتی، جشنواره ولایت، همایش نهج‌البلاغه، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، اردوی فرهنگی، ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات همگانی، برگزاری مسابقه فرهنگی و مقاله نویسی و برگزاری مسابقات ورزشی جام ولایت برگزار خواهد شد.

اما شهروندان ساکن در منطقه 20 نیز می‌توانند در سامانه نشاط که همزمان با روز عید سعید غدیر برگزار می‌شود، شرکت کنند.

برپایی مسابقه، نمایش فیلم، ایستگاه نقاشی، گریم کودکان، خطاطی، آموزش بازیافت و توزیع بسته‌های فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های این جشن هستند.

اهالی منطقه 21 نیز در جشن بزرگ غدیر حضور خواهند داشت.در این برنامه که امروز برگزار می‌شود، علاوه بر سخنرانی، برنامه‌های متنوعی نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 96696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز