یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای، یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های مشروبات الکلی در پایتخت کشف و ضبط شد.

اواخر آبان‌ماه امسال، گزارشی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از فعالیت گسترده یک قاچاقچی مشروبات الکلی حکایت داشت. در این گزارش آمده بود مردی به نام اتابک، با اجاره 4 انبار و باغ بزرگ، محموله‌های بزرگ مشروبات الکلی را از غرب کشور به پایتخت قاچاق کرده و بعد از انتقال به انبارهایش، در سطح شهر توزیع می‌کند.

با این گزارش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مرد قاچاقچی آغاز شد و ماموران برای پیدا کردن سرنخی از او تمامی منابع اطلاعاتی خود را به کار گرفتند تا اینکه مدتی بعد به سرنخ مهمی از این مرد دست پیدا کردند.

تحقیقات نشان می‌داد که اتابک 2 سال قبل هم به اتهام قاچاق 8 هزار قوطی مشروبات الکلی دستگیر شده اما توانسته بود با ترفند عجیبی از مجازات قانونی بگریزد. در آن زمان وقتی پلیس مرد قاچاقچی را دستگیر کرد، او مدعی شد که محموله کشف شده متعلق به او نیست و برادرش به نام فریدون، مالک اصلی این محموله است.

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری مالک اصلی محموله آغاز شد اما 10 روز بعد همسر فریدون نزد ماموران پلیس رفت و مدعی شد که شوهرش به خاطر بیماری جان خود را از دست داده است.

وقتی همسر فریدون حرف‌های اتابک را تایید کرد و گفت که محموله مشروبات الکلی متعلق به همسر درگذشته او بوده است، اتابک از مجازات سنگینی که در انتظارش بود گریخت و مدتی بعد از زندان آزاد شد.  با این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر یک قاچاقچی تمام عیار می‌دید، تحقیقات برای به دام انداختن او را ادامه داد.

تیم تحقیق با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مخبرین خود دریافت که اتابک 4 انبار و باغ در نقاط مختلف شهر دارد که از آنها برای دپو و نگهداری محموله‌های مشروبات الکلی استفاده می‌کند.

با شناسایی هر 4 انبار مرد قاچاقچی که در محدوده‌ای مربع  شکل  وجود داشت، ماموران این محل‌ها را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و به انتظار فرصت مناسبی برای دستگیری مرد قاچاقچی نشستند.   صبح پنجمین روز آذرماه، وقتی پلیس در جریان انتقال محموله به انبارهای اتابک قرار گرفت، با دستور قضایی از سوی امانی، دادیار شعبه 2 دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عملیات ضربتی برای دستگیری متهمان را آغاز کرد.

4 تیم عملیاتی که انبارهای مرد قاچاقچی را زیر نظر داشتند قدم به این محل‌ها گذاشتند و تیم نخست با ورود به انباری در خیابان جنوب غرب تهران توانست 10 هزار 877 قوطی، 738 بطری و 5 گالن 20 لیتری انواع مشروبات الکلی خارجی را در آنجا کشف و ضبط کرده و شخصی به نام  قابیل را به همراه برادرش به نام سعید دستگیر کند.

در دیگر انبارها هم صدها قوطی مشروبات الکلی  کشف و ضبط شد.  سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، جانشین پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در این عملیات جمعا 18 هزار و 297 قوطی و بطری مشروبات الکلی کشف شد و اتابک به همراه 3 نفر دیگر از اعضای باندش دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه  گمرک با توجه به ارزش 300میلیون تومانی محموله کشف شده از متهمان پیشنهاد جریمه 3 میلیارد تومانی« 10 برابر ارزش محموله کشف شده» برای آنها کرده است، افزود: متهم اصلی پرونده و برادرش هم‌اکنون با قرار وثیقه 5 میلیارد تومانی، به همراه دیگر متهمان در زندان به سر می‌برند و رسیدگی به این پرونده در مراجع قضایی ادامه دارد.

کد خبر 96777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز