چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: پس از شکست 2 بر یک یکشنبه مقابل آرسنال در آنفیلد، بنیتس فرصت زیادی برای بازگرداندن روحیه شاگردانش نداشته، چرا‌که امشب میزبان ویگان است.

شکست اخیر لیورپول باعث شد فاصله این تیم با آستون‌ویلا، تیم چهارم جدول به 5 امتیاز برسد و هواداران به هیچ‌وجه از رتبه هفتم فعلی راضی نیستند. بنیتس که تیمش 24 امتیاز دارد، بر این باور است که تیمش برای نجات از این موقعیت باید پله به پله پیش برود: «مهم‌ترین نکته این است که بازیکنان اعتماد به نفس‌شان را حفظ کنند و شخصیت‌شان را نشان بدهند.

آنها بازیکن لیورپول هستند. باید پیشرفت کنیم، وقتی مشکل داریم باید شخصیت‌مان را نشان بدهیم و اعتمادمان را حفظ کنیم. تنها راه تغییر این شرایط تمرین زیاد است. ما مقابل آرسنال توپ‌های زیادی لو دادیم و در این زمینه باید بهتر عمل کنیم. ما مقابل آرسنال بد نبودیم. تنها یک اشتباه بزرگ داشتیم که همه چیز را تغییر داد.» آمار 3 پیروزی در 15 بازی، بازیکنان لیورپول را هم نگران کرده است.

کاراگر، کاپیتان دوم تیم معتقد است که تیمش مقابل آرسنال بهانه مصدومیت بازیکنان اصلی‌اش را نداشت، چون همه بزرگان تیم حاضر بودند: «این احتمالا قوی‌ترین تیم ما بود. هنوز برخی از بازیکنان صددرصد آماده نیستند، حالا نیاز داریم که تیم اصلی در کنار یکدیگر بازی کند و اگر نمایش نیمه اول را تکرار کنیم و چند بازیکن دیگرمان آماده شوند، مطمئنم تا پایان فصل بازی‌های زیادی را می‌بریم.»

لیورپولی‌ها امیدوارند ماسکرانو که در بازی مقابل آرسنال به دلیل مصدومیت خفیف زانو تعویض شد، به بازی امشب برسد. رقیب امشب رافا روی نیمکت ویگان، هموطنش روبرتو مارتینس است که یکشنبه از نزدیک شاهد ششمین شکست این فصل لیورپول در لیگ‌برتر بود. با این وجود مارتینس از بنیتس حمایت می‌کند و معتقد است او راه خروج از این بحران را پیدا می‌کند: «بنیتس تجربه زیادی دارد. او پیش از این بارها در این شرایط بوده و راه حل را پیدا می‌کند. تنها مسئله زمان است. تیم لیورپول کیفیت خوبی دارد و این را در نیمه اول بازی مقابل آرسنال نشان داد. آنها بازیکنانی در سطح اول جهان دارند و می‌توانند از این پیچ عبور کنند.» ویگان در‌حال حاضر با 18 امتیاز در رده چهاردهم است.

چلسی، تشنه پیروزی

چلسی صدرنشین که از دو بازی اخیر تنها یک امتیاز گرفته و پس از تساوی 3 بر 3 شنبه مقابل اورتون با سوت‌های اعتراض‌آمیز هوادارانش روبه‌رو شد، امشب مقابل پورتسموث ته‌جدولی تنها به پیروزی فکر می‌کند. چلسی 37 امتیازی است، در حالی که پورتسموث تنها 11 امتیاز دارد.

پیتر چک، دروازه‌بان چلسی که یکی از گل‌های اورتون به نام او ثبت شد،‌ می‌گوید که از واکنش منفی هواداران تیمش شگفت‌زده شده: «از فریادهای اعتراض‌آمیز آنها شگفت‌زده شدم چون این اولین تساوی خانگی ما در لیگ‌برتر بود. کافی است به آمار بازی‌های خانگی ما در لیگ‌برتر، لیگ قهرمانان و جام اتحادیه نگاه کنید. ما بارها دروازه‌مان را بسته نگه داشته‌ایم و گل‌های زیادی زده‌ایم. ما لیورپول، منچستریونایتد و تاتنهام را وقتی همگی در رتبه دوم بودند، شکست داده‌ایم.»

با این وجود چک اعتراف می‌کند تیمش که هر سه گل را روی ضربات ایستگاهی دریافت کرد، اشتباه‌های دفاعی بزرگی داشت: «ما بارها در زدن ضربات سر اول مغلوب شدیم، ولی در ضربات ایستگاهی کل تیم مسئول است، نه یک نفر.» سرمربی پورتسموث آورام گرانت است که دو سال قبل جانشین مورینیو روی نیمکت چلسی شد. گرانت که ماموریت دارد پورتسموث را از سقوط نجات دهد، پس از شکست در بازی اول، شنبه توانست در خانه ساندرلند به تساوی یک بر یک برسد. گل تساوی پورتسموث در دقیقه 93 توسط یونس کابول به ثمر رسید، ولی مدافع فرانسوی به دلیل در آوردن پیراهنش کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. گرانت در بازگشت به استمفوردبریج انگیزه مضاعفی برای نتیجه‌گیری دارد. 

آرسنال که هنوز بابت پیروزی مقابل لیورپول و صعود به رتبه سوم خوشحال است، امشب با پیروزی در زمین برنلی باید روند موفقیتش را تایید کند. با این وجود مشکلات درون دروازه و خط دفاعی آرسنال هنوز پابرجاست. در خط حمله هم هنوز جای خالی یک مهاجم قدرتی احساس می‌شود، هرچند آرشاوین یکشنبه برخلاف میل باطنی‌اش توانست این ماموریت را به خوبی به پایان برساند. برنلی در پنج بازی اخیرش پیروز نشده و هفته گذشته پس از تساوی یک بر یک خانگی مقابل فولام با اعتراض هوادارانش روبه‌رو شد. کویل که تیمش با 18 امتیاز در رده سیزدهم است، معتقد است اعتراض هواداران نشانه بالا رفتن انتظار آنهاست.

کد خبر 97471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز