همشهری آنلاین: رئیس جمهور در نامه‌ای به رحیم مشایی خواستار تشکیل گروهی از صاحبنظران حقوقی اقتصادی تاریخی و سیاسی برای ارزیابی و استیفای حقوق مسلم ملت ایران به منظور پیگیری ابعاد خسارت وارده به ایران در جنگ دوم جهانی و اشغال توسط سه کشور به اصطلاح فاتح این جنگ در مجامع جهانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، متن کامل نامه دکتر احمدی ن‍ژاد به رحیم مشایی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

باسلام

مظالم رفته بر ملت‌ها در سده اخیر توسط قدرت‌های استکباری بین المللی از حد و شمار خارج است. آنان که خود را در برابر ملت بزرگ و فرهیخته ایران مدعی حقوق بشر می‌شمارند مسبب جنایات سنگین و تحمیلات کم نظیر و جنگ، اشغالگری، آدم کشی و سوء استفاده فراوان بوده‌اند.

جنگ دوم جهانی با هدف ایجاد تقسیم بندی جدید در جهان و اعمال مناسبات و نظامات تبعیض آلود و یک سویه راه اندازی گردید. خسارات و فشارها را ملت‌ها تحمل کردند و منافع مادی و سیاسی نصیب دولت‌هایی خاص گردید.

از جمله ملت‌های مظلوم ملت ایران است که علی رغم اعلام بی طرفی درجنگ دوم تحت اشغال قرارگرفت. در دوره اشغال از زیرساخت‌ها و امکانات و منابع ایران تا آن حد استفاده شد که سران نظام سلطه در تهران کشور ما را پل پیروزی نامیدند.

در نتیجه این اشغالگری خسارت‌های فراوان به حیثیت و جان ومال مردم واقتصاد و تاسیسات کشور وارد آمده و عده فراوانی به ورطه فقر افتادند.

طی سال‌های طولانی برخی که بیشترین منافع را کسب کردند به بهانه جبران خسارات جنگ جهانی دوم مبالغ و کمک‌های هنگفتی دریافت کردند ولی ایران عزیز فقط خسارت‌ها را تحمل کرد و به دلیل ضعف مدیریت نا صالح وقت نسبت به احقاق حقوق ملت ایران اقدامی نشد.

لازم است با تشویق گروهی از صاحبنظران حقوقی، اقتصادی، تاریخی و سیاسی و مسوولان مرتبط، ابعاد خسارات وارده به ایران در جنگ دوم جهانی و اشغال توسط سه کشور به اصطلاح فاتح این جنگ را ارزیابی و استیفای حقوق مسلم ملت را از مجامع جهانی پیگیری و نتایج را اعلام دارید.

کد خبر 97814

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز