همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: نسل جدید ماهواره ملی جمهوری اسلامی ایران با نام طلوع در دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار احمد وحیدی که در دور سوم سفرهای استانی هئیت دولت به فارس سفر کرده است در بازدید از توانمندی‌های صنایع الکترونیک ایران در شیراز گفت: این ماهواره گام بلندی برای حضور فعال و مستمر جمهوری اسلامی ایران در فضا و بهره برداری گسترده از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در این حوزه وجود دارد.

سردار وحیدی با بیان اینکه دستاوردهای مهم وزارت دفاع در حوزه الکترونیک علاوه بر افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به انحصار چند کشور در این حوزه بسیار پیچیده خاتمه داده است، افزود: ظرفیت فناوری مهم و روز آمد در به کارگیری سامانه‌های جنگ الکترونیک برای شناسایی تجهیزات و تحرکات دشمن با تولید نرم افزارهای مناسب فراهم شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح با بهره‌برداری از تجهیزات بومی و مطمئن صنایع دفاعی وزارت دفاع تامین می‌شود، افزود: نیروهای مسلح با این تجهیزات مدرن می‌توانند ضمن غافلگیری و شناسایی لحظه به لحظه تحرکات نرم افزاری و سخت افزاری دشمن هرگونه تحرک و قدرت مانور را از آنان سلب کنند.

کد خبر 97986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز