همشهری آنلاین: رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران رفتار خشونت آمیز پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه با مردم این کشور را یک رویکرد مغایر با موازین حقوق بشری دانست و آن را تقبیح کرد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، مهمان پرست در اظهارات خود، رفتار پلیس فرانسه در برخورد با مردم این کشور را از مصادیق روشن نقض فاحش حقوق مدنی، سیاسی و همچنین اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم فرانسه تلقی کرد و تاکید کرد: این موضوع مغایر با تعهدات بین المللی فرانسه به عنوان یک کشور عضو کنوانسیون‌های بین المللی حقوق بشر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نوع برخورد دولت فرانسه تصریح کرد: متاسفانه دولت این کشور بجای ریشه یابی و معالجه منطقی این ناآرامی‌ها با این ناهنجاری‌های فزاینده برخورد پلیسی و امنیتی می‌کند.

مهمان پرست، نتایج منفی اینگونه برخوردها را خاطرنشان کرد و افزود: به آتش کشیدن 1137 خودرو توسط مردم فرانسه در شهرهای مختلف، معلول نارضایتی آن‌ها از بی‌عدالتی‌های اجتماعی موجود در جامعه فرانسه بوده و نشانگر فقدان عدالت، برابری و مساوات در این کشور است که منجر به نقض رویه‌های حقوق بشری شده و این همه محصول سیاست‌های غلط دولتمردان فعلی فرانسه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به افزایش خسارت‌های انسانی در این ناآرامی‌ها افزود: مرگ 353 بی خانمان در سال 2009 میلادی در فرانسه یک تراژدی انسانی در جامعه‌ای است که دولتمردان آن مدعی برابری و دموکراسی هستند.

رامین مهمان پرست در پایان تاکید کرد : این عملکرد دولت فرانسه به شدت موجب نگرانی جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین المللی شده و و بطور جدی خواستار تغییر رویه دولت فرانسه و رسیدگی جدی شورای حقوق بشر و سایر مجامع بین المللی به اینگونه رویه‌های ناعادلانه و غیرمنصفانه هستیم.

کد خبر 98711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز